Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

NinnaBus skrev 2012-05-22 09:37:36 följande:
    Skulle varit på kurs via jobbet idag men det blev att vårda sjukt barn istället...
    Hoppas just nu på att det bara är förstoppningsdiarré och inte magsjuka han har... 
    Han kan bli så här ibland när han varit hård i magen ett tag, så hoppas att det "bara" är så nu med...
    Vill inte gärna ha magsjuka i huset med 11 dagar kvar till BF..  

Så typiskt att han skulle bli dålig just idag...
    Sista gången på ICDP-kursen och jag har läst som en tok inför den.
    Ringde sambon på jobbet. Men han kunde inte åka från och vårda barn heller tyvärr...
    De hade flera sjuka på hans jobb så om han skulle åka hem så kunde de inte köra maskinen alls... 
    Så det blev jag som fick hoppa över kursen.
    Suck... Typiskt... Hade sett fram emot att få gå på den.
    Men barnens välmående går före allt annat.    
      Det är så typiskt att de ska bli sjuka när det inte "passar".
  • gammelmamma
    Uddabus skrev 2012-05-22 12:39:33 följande:
    Är det verkligen ingen annan som får ont?? Av sparkar, boxar osv???

Har inte haft så med dem andra inte på detta sättet iaf... Känns som han boxar sig ut eller gräver med fingrarna eller nåt....

Nej jag tycker inte det gör speciellt ont. Men jag kommer i håg när jag väntade mitt första barn, då var min svägerska gravid samtidigt, hennes sparkar gjorde jätteont! Vid hennes första graviditet var det inte alls så. Hoppas det ger sig snart
  • gammelmamma

Grattis till Algot och lycka till Ninna bus.

JAg vet att jag kommer sakna fosterrörelserna för jag glömmer hur dom känns direkt efter 

• gammelmamma

JAg som skulle göra så mycket i dag har mest fått ligga, har en fruktansvärd yrsel och huvudvärk. TRor det är för att jag har slarvat lite med järnet. Nu har jag tagit dubbel dos och ligger på soffan inne och äter jordgubbar. Bäst att passa på om det skulle vara så att även denna bebis blir känslig mot jordgubbar. Visst är det järnrikt också? Hoppas kraften kommer tillbaka, jag har endel jag måste göra i dag och i morgon

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-05-22 16:25:33 följande:
    Stämmer bra gammelmamma, jordgubbar innehåller massor av järn så moffla i dig med gott samvete

Å då ska jag nog fjäska lite för mannen så han åker och köper en ask till:)Skrattande
  • gammelmamma

JAg brukar använda mig av vattenslangen och spruta ner mig med emellanåt! Ser nog ganska kul ut men men det får man bjuda grannarna på:)

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-23 01:14:56 följande:
    Har lagt mig i soffan nu med vetekudde och har ont. I sängen hade jag någolunda regelbundna värkar sedan 00,20 med 10-15 min mellanrum. Nu känns de något mer diffusa men kommer oftare oxh gör mer ont.

håller tummarna för dig
  • gammelmamma

I dag ska jag få umgås med mina äldsta döttrar HEEELA dagen. Underbart och i morgon smäller det förhoppningsvisSkrattande

• gammelmamma

Jag fick nåt annat konstigt papper från f-kassan om sjukskrivning i dag. Hoppas det inte ska krångla nåt nu. Jag gjorde anmälan om f peng i går men har redan glömt vad jag får. JAg vet i alla fall att jag inte har råd att ta ut mindre än 5 dagar i veckan.

Sitter här och samlar lite kraft, har ansträngt mig alldeles för mycket i två dagar nu. Hoppas jag inte har glömt att handla något. I kväll ska vaggan bäddas, väskorna packas och 3 åringens grejer köras till storasyster. Hoppas hoppas att inte för många har bestämt sig för att föda barn på KSS i morgon. Håll tummarna för mig, det känns lite konstigt att det troligtvis är sista natten utan bebis i huset:)  

• gammelmamma
    Tre Flickor skrev 2012-05-23 21:38:08 följande:

Hoppas hoppas hoppas att du får din igångsättning i morgon.
    Lycka till Glad 

Tack, jag försöker tänka att det inte är långt borta i vilket fall men jag vet att jag kommer bli jättebesviken om jag får åka hem igen
Svar på tråden Juni-barn