Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Ensortsmamma skrev 2012-05-20 20:30:37 följande:
    Gammelmamma: förlåt jag har ju helt glömt att fråga hur det gick för dig ? Blev du inte nöjd med ditt datum? Vilken läkare hade du? Kram

Absolut ingen fara: alla har sitt;) Jag hade Leion, han ska ju vara bra men jag har haft svårt för honom förut också. Jag behöver inte åka in i morgon som tur är. De ska ringa, min bm här hemma tyckte att de hade varit väldigt nonchalanta mot mig. Jag klarar inte att gå utan måste åka rullstol inne på KSS så det är ju skönt att slippa åka in då jag måste ha med nån.
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-05-20 22:03:56 följande:
    Gammelmamma: honom har jag med haft, han är duktig men tyckte han mest ville "skynda" på samtalet då vi var där. Så himla jobbigt me
    d måste vara för dig att behövs åka rullstol, lider med dig :( hoppas de hjälper dig imorgon så att du får ett nytt d
  • gammelmamma
    LillaGrynet skrev 2012-05-20 21:13:30 följande:
    Gammelmamma: Jag ska absolut ringa imorgon till min BM.. Känns skumt och ringa förlossningen nu för klådan?! Sen har jag ju vatten i kroppen också men inga mängder om man jämför hur jag hade när jag vänta sonen.. Väntar en flicka nu enligt UL:)

Bra, då slipper jag vara orolig;)
    Ensortsmamma skrev 2012-05-20 22:03:56 följande:
    Gammelmamma: honom har jag med haft, han är duktig men tyckte han mest ville "skynda" på samtalet då vi var där. Så himla jobbigt med  måste vara för dig att behövs åka rullstol, lider med dig :( hoppas de hjälper dig imorgon så att du får ett nytt datum.

Ja man är väl extra känslig nu. Den andra läkaren jag hade sa att de normalt snittar 7-10 dagar innan men att de sedan tar hänsyn till hur jag mår. När Leijon sen gav mig 8 dagar innan kändes det som ett hån. JAg gick in på toa efter och grät. Han svarade väldigt stressad, forsherat och nonchalant på våra frågor. jag fick nya värk och sömntabletter och ett löftte om att få höra av mig igen om de inte hjälpte. På fredagen ringde jag min bm för att boka in en ny tid och be om en ny lapp för sterilisering och då brast det för mig. Hon känner mig ju väl, jag har haft henne med tre av mina fem graviditeter, så hon vet att jag inte gnäller i första taget, Håll alla tummar för mig i morgon:) Jag vill absolut tala om att jag vet att han är duktig men han passar inte mig
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-05-20 22:28:22 följande:
    Gammelmamma: tycker de är fult att de kan vara så nonchalanta, men tror än mer att manliga doktorer kan vara de då de inte har n aning om hur de är att vara gravid.
    Till mig har de ju gett ett datum men skulle de bli olidligt så va jag varmt välkommen att höra av mig så fick ja en tidigare tid. De kändes skönt att de värnar om att jag mår bra, de är ju trots allt Jag som ska föda.

Håller verkligen alla tummar för dig imorgon, skriv gärna sen hur de går, mitt minne är ju som sagt inte alls med!

Ja det är en hilma tur att att de är gulliga mot er som har haft det så tufft, mina bekymmer går ju inte jämföra med dina. Skulle du snittas? mitt minne är inte heller så bra;) Om jag inte skulle snittas hade det varit annorlunda. Tack för tummhållningen:) JAg meddelar mig i morgon;)
  • gammelmamma

JIPPI nu har jag fått klartecken, jag blir i gångsatt i stället för snittad, kanske redan denna veckan:) Nu sitter jag med telefonen bredvid och väntar på tid.... Håll tummarna.
    PÅ tal om slempropp så har jag inte upptäckt att min har släppt nån gång. 

• gammelmamma

enortsmamma: Jag pratade med min bm i fredags, dels för att jag behövde ett nytt papper om sterilisering dles för att boka en tid hos henne. Vi gjorde aldrig det sist eftersom hon var så säker på att jag skulle få bli snittad. När jag pratade med henne brast det för mig och jag blev jätteledsen, jag ville inte visa något på ante, inte vara lipig liksom, men med henne bara kom det. Hon ringde då till ante och de ringde mig i dag. Anledningen till att jag skulle bli snittad var att jag gjorde en urinläckageoperation 2110. Den blir förstörd om man föder vaginalt. Jag och min man har funderat mycket på det där och kom fram till att jag skulle fråga i dag om jag inte kunde få göra om urinlackageoperationen i stället för att snittas, snitt är ju ett betydligt större ingrepp. Och hör och häpna läkaren höll med!!! Skulle du bli snittad? När skulle du ha?

• gammelmamma

I dag eller i morgon måste jag försöka ta mig till affären och handla lite att ha hemma när bebisen kommer. Vad ska man ha mer än blöjor, tillägg, badolja och barntvål? Jag kommer inte på något mer man måste ha hemma;:) Jag måste ju ha bindor, lite alvedon för eftervärkarna är ju bra, något mer.....

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-05-21 16:58:16 följande:
    Dancia: Och blutsaft! Det brukar funka även om man inte kan ta vanliga järntillskott.
    Jag tar också blutsaft, är dock osäker på om det funkar när man har så lågt blodvärde, för mig räcker det och magen fungerar perfekt. Klarar inte heller järntabletter. Jag var blodgivare förut med fick sluta pga det:(
  • gammelmamma

Jag har såna där bhilägg för mjölkstockning, kan varmt rekommenderas:) Har skickat i väg mannen och handla nu, får se vad han kommer hem med:)
    Usch vad tråkigt med havandeskapsförgiftning, är du inlaggd?
    För mig blir det igångsättning på torsdag om det inte är för fullt på förlossningen:) Håller tummarna att det inte är för många som tänkt föda då   

Svar på tråden Juni-barn