Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

Längtar SÅ efter att denna veckan är över. Begravning på fredag.

• gammelmamma

BM besök i dag, förhoppningsvis det sista;) Hon ska kolla med sjukhuset om det finns nåt mer de kan göra för mig, dessutom skulle hon prata med dm om när snittet blir. Hoppas hoppas att jag inte behöver vänta för länge:) Alla värden bra, h*n har flyttat på sig men det spelar ingen roll eftersom jag ska göra snitt. Nu är det bara att vänta på samtalet..... Håll tummarna

• gammelmamma
    Bumman79 skrev 2012-05-08 21:31:29 följande:
    Å fy vilken läskig tanke :P. Men vissa kanske är intresserade av det :).

Ja för mig är det otänkbart men vissa gör ju det så jag var lite nyfiken om det var någon här och hur man i så fall tänker:)
  • gammelmamma

Som sagt jag har aldrig haft en tanke på hemförlossning. (sorry enortsmamma, det var inte meningen att ge dig mardrömmar;) ) Efter att min dotter fick gå igenom sitt urakuta snitt som hade slutat med att både hon och lilla Agnes hade dött så har jag ännu svårare att förstå att man vill utsätta sig för det, men ändå lite kul att höra hur de tänker som vill göra det.

Alla varianter av långpannekakor är bra tycker jag. Om man vill ha småkakor är kolakakor och hallongrottor gott och blir mycket av en sats. Ett annat tips är att ha mycket frukt hemma och slänga i hop en fruktsallad, brukar uppskattas i dessa bantartider;) Även att ha ett par sorters ost och lite kex är gott tycker jag.

Nu har jag fått en tid nästa onsdag, då ska jag få veta när det bli och min underbara BM har sagt till dom att dom inte får vänta för länge med att ge mig tid, helst inte mer än en vecka. Hon har även fixat så jag kan komma direkt in till förlossningen för att få hjälp att sova. Anledningen till mina konstiga symtom sista tiden beror troligtvis på att jag inte sover mer än en kvart i taget och har gjort så så länge. Sista tiden av graviditeten är ju normalt att man inte sover men när det pågår så länge är det tydligen skadligt och kan vara skadligt för barnet. Hon är så förstående och underbar min BM. Förmodligen har jag varit där för sista gången:)   

• gammelmamma

Jag har inte ens funderat på att packa väskan ännu. Jag vet inte vad jag ska packa!! Jag ska ju snittas så det känns som man inte behöver så mycket plus att jag kommer ju veta när det blir så jag kan packa dagen innan jag åker in tänker jag. Ni som snittats, hur har ni gjort? Jag har väldigt lite kläder också, till den lill* alltså, särskilt om det bli en pojk. Jag var i stan häromdagne och tittade lite men jag hittade inget. Vet inte vad det är med mig. HAr hittat lite på Ellos så jag får väl beställa snabbleverans när jag vet könet. Jag har inte så mycekt klädet till mig heller så jag får väl tvätta upp och packa det sista jag gör:)

• gammelmamma

Glömde skriva att cheesecake i frysen var smidigt och uppskattat när jag fick dottern. Hon är också född på sommaren:) Jag gjorde och frös in i aluminiumformar.

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-05-09 16:52:42 följande:
    Vi har packat allt i samma. Eller jag har packat allt i samma. Men mannen har fått en noggrann genomgång om vad som finns i den så jag är inte nervös

Nu har jag precis tryckt i mig en stor tallrik med färska jordgubbar och vispgrädde. herregud så gott det var, jag tänker helt enkelt bara bestämma att sommaren är här nu

Det kanske man skulle göra. Jordgubbar kan ju de små liven reagera på sen när de har kommit ut. Och de små gubbarna vill jag inte missa:)
  • gammelmamma

Jag har fortfarande inte packat:( Helt tom i huvudet, vet inte vad jag har haft med mig de andra gångerna, fattar inte hur seg man kan vara. Nästa onsdag när vi har fått en tid så kanske det släpper lite. Då kan jag nog fatta att det är sant:) I morgon ska jag köpa jordgubbar:)

• gammelmamma

Jordgubbar och färskpotatis har mina reagerat på. Tyvärr för det är det godaste jag vet på sommaren. Även färsk sparris. Men det är ju väldigt olika så man kan ju prova sig fram, jag har det i bakhuvudet i alla fall. Så jkag MÅSTE ha jordgubbar i morgon

Svar på tråden Juni-barn