• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble
    RocketQueen skrev 2012-02-29 21:33:50 följande:
    Grattis Zenoble Jag visste att min karl aldrig skulle få tummen ur så jag friade till honom, dock så orkade jag inte vänta tills det var skottår så jag gjorde det 2009, 2010 gifte vi oss
    Vad kul! Ja tänk att det alltid är vi kvinnor som får ta tag i saker å ting Flört
  • Bumman79

Jag ska oxå ha barn i juni är beräknad till den 17:e...ska skicka in papper om gravidpenning och klurar på hur jag ska beskriva min arbetsdag. Vad ska man skriva hur mycket ska man ta med? Någon som har tips? Jag jobbar i kassan och förbutik/posten på Ica.

• RocketQueen
    Bumman79 skrev 2012-02-29 21:41:10 följande:
    Jag ska oxå ha barn i juni är beräknad till den 17:e...ska skicka in papper om gravidpenning och klurar på hur jag ska beskriva min arbetsdag. Vad ska man skriva hur mycket ska man ta med? Någon som har tips? Jag jobbar i kassan och förbutik/posten på Ica.
    Skriv så mycket som du bara kan komma på. Som jag har förstått det så kan man aldrig vara för tydlig i såna fall. Skriv ner precis allting som är jobbigt (och allt annat också) hellre för mycket än för lite.
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-02-29 21:46:24 följande:
    Skriv så mycket som du bara kan komma på. Som jag har förstått det så kan man aldrig vara för tydlig i såna fall. Skriv ner precis allting som är jobbigt (och allt annat också) hellre för mycket än för lite.
    Oki jag ska försöka :).
  • Bumman79

Jag tycker att det känns så skönt att få barn på sommaren istället för att tex få en svinkall vinterdag :)
    Har alltid drömt om att rulla barnvagn med mjukglass i handen en solig dag *skrattar*. Fast om man går över tiden å det är värmebölja kanske det blir tufft :P.

• Uddabus

Jag äter en rejäl frukost med juice, fil o flingor osv.. Mycket sött... Sen åker jag till bm o tar stick i fingret efter två timmar...

Jag spyr av glykosen... Mår riktigt kasst när jag gjort det tidigare... O då har jag haft citron med mig osv... Men fungerar inte...

O det är mitt tredje barn o alla mina prover är bra i övrigt... O dem kan inte tvinga någon att göra belastningen... O hade jag känt att jag var riktigt orolig för grav diabetes så absolut..