• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-29 10:55:06 följande:
    Alltså jag sprack hela vägen bak så att säga och fick en djup bristning i analen typ.

AJAJ då måste du väl få snitt? Det skulle jag aldrig ge mig på. Jag sprack med min första, men ABSOLUT inte hela vägen och jag tyckte DET gjorde ont... ajaj hoppas du kan bli lovad det snart å du slipper tänka på det. 
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-02-29 10:59:54 följande:
    AJAJ då måste du väl få snitt? Det skulle jag aldrig ge mig på. Jag sprack med min första, men ABSOLUT inte hela vägen och jag tyckte DET gjorde ont... ajaj hoppas du kan bli lovad det snart å du slipper tänka på det. 
    Ja, jag tycker det men vi får se vad de säger. Ska till läkaren imorrn om min sjukskrivning men ska även prata om detta. Förhoppningsvis så får jag en remiss till en förlossningsläkare eller liknande.
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-29 11:01:08 följande:
    Ja, jag tycker det men vi får se vad de säger. Ska till läkaren imorrn om min sjukskrivning men ska även prata om detta. Förhoppningsvis så får jag en remiss till en förlossningsläkare eller liknande.

Håller tummarna för dig. Vad är det du är sjukskriven för? 
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-02-29 11:08:26 följande:
    Håller tummarna för dig. Vad är det du är sjukskriven för? 
    Tack! Jag har rätt svår foglossning är är heltidssjukskriven pga det, har varit det sen början av januari.
  • JennieJ

Nu sitter jag på Emmakliniken och med spänning inväntar min tur :) måste säga att de är verkligen en kanon fin klinik och trevlig personal :))

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-29 11:09:40 följande:
    Tack! Jag har rätt svår foglossning är är heltidssjukskriven pga det, har varit det sen början av januari.

ok jag har också svår foglossning och är sjukskriven. Har fått en jättebra handläggare på fk som inte tycker det är så mycket att diskutera huruvida jag ska vara sjukskriven. Det är så skönt. Dessutom har de i princip lovat att jag ska få bli igångsatt tidigare. JAg har blivit det de två sista också. Det är sån skillnad om man vet att det är ett visst datum, då kan man liksom utmana ödet lite på slutet. 
  • Dancia
    JennieJ skrev 2012-02-29 11:26:29 följande:
    Nu sitter jag på Emmakliniken och med spänning inväntar min tur :) måste säga att de är verkligen en kanon fin klinik och trevlig personal :))

Vad spännande! Hoppas vi får se lite bilder sen :). Var är det, Malmö eller Göteborg? Själv ska jag också på 3D UL på Emmakliniken på tisdag nästa vecka. Längtar som en tok :).
  • gammelmamma

Jag är så sugen på 3D ul, bor i västra götaland, ån som vet var närmaste klinik ligger? 

• Sweet life
    Dancia skrev 2012-02-29 11:38:39 följande:
    Vad spännande! Hoppas vi får se lite bilder sen :). Var är det, Malmö eller Göteborg? Själv ska jag också på 3D UL på Emmakliniken på tisdag nästa vecka. Längtar som en tok :).
    Vi ska på köns-ul på tisdag nästa vecka.. Dock inte 3D..
  • gammelmamma
    Sweet life skrev 2012-02-29 11:41:09 följande:
    Vi ska på köns-ul på tisdag nästa vecka.. Dock inte 3D..

Vart åker man då då? För mig är det inte nödvändigt med 3D men jag skulle vilja veta könet.