• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    gammelmamma skrev 2012-02-29 11:48:08 följande:
    Vart åker man då då? För mig är det inte nödvändigt med 3D men jag skulle vilja veta könet. 
    Vi bor i Stockholm så det blir här på en privat klinik som enbart tar 300 kr...
  • gammelmamma
    Sweet life skrev 2012-02-29 11:53:04 följande:
    Vi bor i Stockholm så det blir här på en privat klinik som enbart tar 300 kr...
    ok, det är nog lite långt:) Lycka till med ditt
  • Ensortsmamma

Tror att vi i västra götaland har Göteborg som närmaste ställe till köns- ul
    Jag vill med kolla upp det, kommer inte kunna hålla mig.

Har lämnar morgonurin på Mvc nu som de bad mig att göra på förlossningen igår. Hoppas att även de provet ser bra ut. Fick bricanyl mot Sd tyckte nog att de hjälpte lite.

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-02-29 13:00:08 följande:
    Tror att vi i västra götaland har Göteborg som närmaste ställe till köns- ul
    Jag vill med kolla upp det, kommer inte kunna hålla mig.

Har lämnar morgonurin på Mvc nu som de bad mig att göra på förlossningen igår. Hoppas att även de provet ser bra ut. Fick bricanyl mot Sd tyckte nog att de hjälpte lite.

Ok, vad synd,jag hade hoppats på jkpg 
  • IdaElinLivia040611

Jag ska på en 3D/4D ultraljuds klinik den 16 mars. Är då i vecka 27, ska bli såååå spännande.
    Blir ännu mer sugen nu när ni snart ska gå. Hoppas jag har valt en bra vecka så att man ser bra.

Allt lugnt i magen idag, äter nu Adalat på morgonen och det känns som att livmodern slappnar av ordentligt. Känner mig ganska lugn nu även om jag tog ett par vändor till förlossningen. Det beror verkligen på vilken läkare man får och hur bra dom e på att förklara. Men har lärt mig att vara lite mer "på" och fråga mer. Ibland kan jag va lite mesig och så finns det en massa saker jag vill veta. 

Är så glad för er som har åkt in på kontroller och allt ser bra ut. Så skönt att höra Hjärta , vet så väl hur det känns att vara orolig. På tisdag är jag på samma dag som jag födde min senaste dotter 25+0 då ska det firas om allt fortfarande är bra.

PIO: Jag känner som du. Vid det här laget hade jag varit i strikt sängläge i 9 dagar så jag var aldrig så här långt gången och på benen med senaste. Var 6 år sen jag var gravid innan det och då gick jag till v 36+1. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • MissFörstånd

Ni som är heltidssjukskrivna för foglossning, har det varit några problem med fk? Vad har ni sagt till läkaren? Hur pass ont har ni? Vad har ni för besvär? Ska till läkaren imorgon och jag vet inte hur Mkt jag ska säga att jag vill gå hem.

• tomisamat
    MissFörstånd skrev 2012-02-29 14:02:16 följande:
    Ni som är heltidssjukskrivna för foglossning, har det varit några problem med fk? Vad har ni sagt till läkaren? Hur pass ont har ni? Vad har ni för besvär? Ska till läkaren imorgon och jag vet inte hur Mkt jag ska säga att jag vill gå hem.
    Det är inte bra att säga att du vill bli sjukskriven. Då kan de ofta tolka det som att du överdriver för att du inte vill jobba. Berätta hur din dag ser ut, vad du jobbar med och vad som händer i koppen då. Det är bättre om läkaren tar upp sjukskrivnings frågan.
  • fliisan01

Var inne på förlossningen igår pga. sammandragningar osv . . . och då passade jag på att fråga om dom kunde se kön, då dom vid RUL inte kunde se. O vi ska få en liten flicka!!! Så de har blivit en massa rosa kläder/klänningar inköpta idag :P