• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Angående sjukskrivning har jag sagt som det har varit, att jag känner att jag inte kan jobba mer. Nu går jag i och för sig hos den läkaren för dålig rygg i vanliga fall också, men det har inte varitnågra problem varken med läkaren eller fk.  

• RocketQueen

Jag är ju bara sjukskriven 50% för min foglossning men jag berättade för läkaren om hur jobbigt det var på jobbet, hon klämde och tryckte på bäckenet (typ för att se hur man reagerar) och konstaterade att jag hade väldigt ont. Jag blev sjukskriven 22/1 och har fortfarande inte hört nåt från fk så jag är faktiskt rätt nervös över det. På mitt jobb så drog dom av sjuklönen i förskott vilket har gjort att jag har fått ett smakprov på hur lönen blir om in fk godkänner min sjukskrivning.

• JennieJ
    Dancia skrev 2012-02-29 11:38:39 följande:
    Vad spännande! Hoppas vi får se lite bilder sen :). Var är det, Malmö eller Göteborg? Själv ska jag också på 3D UL på Emmakliniken på tisdag nästa vecka. Längtar som en tok :).

Jag gjorde det i Gbg :) en upplevelse jag aldrig glömmer
  • MissFörstånd
    tomisamat skrev 2012-02-29 14:05:44 följande:
    Det är inte bra att säga att du vill bli sjukskriven. Då kan de ofta tolka det som att du överdriver för att du inte vill jobba. Berätta hur din dag ser ut, vad du jobbar med och vad som händer i koppen då. Det är bättre om läkaren tar upp sjukskrivnings frågan.
    Jag har haft ett samtal en gång i januari om ev sjukskrivning men då bestämde jag mig själv för att fortsätta och den här tiden är bokad för att diskutera sjukskrivning så jag tror att de förstår vad jag vill

Jag får "hoppas" jag har lika ont imorgon då som jag har haft idag så läkaren verkligen förstår att jag orkar inte mer nu. Men frågan är om jag kommer bli sjukskriven 50% bara, det innebär typ att jag måste fortsätta jobba 50% vilket jag oftast inte jobbar mer än iaf. Eller vilken 50%:are är det som fösvinner. Min arbetstid eller min tid då jag inte är inringd på timmar? Jisses vilken djungel    
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-02-29 14:41:28 följande:
    Men hur ska man ta upp det då?
     Jag ringde bm för att boka tid hos läkare för bedömning om sjukskrivning pga fogarna. När jag kom till läkaren frågade hon lite frågor om jobbet och så och sen klämde hon på höfterna och blygbenet och konstaterade att jag hade typ svår foglossning och sjukskrev mig direkt. FK godkände så fort de fått in ansökan. Jag blev alltså helt sjukskriven. Ska dit imorrn för uppföljning och ny sjukskrivning.
  • MissFörstånd
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-29 16:44:52 följande:
     Jag ringde bm för att boka tid hos läkare för bedömning om sjukskrivning pga fogarna. När jag kom till läkaren frågade hon lite frågor om jobbet och så och sen klämde hon på höfterna och blygbenet och konstaterade att jag hade typ svår foglossning och sjukskrev mig direkt. FK godkände så fort de fått in ansökan. Jag blev alltså helt sjukskriven. Ska dit imorrn för uppföljning och ny sjukskrivning.

Det svårt för mig är att jag alltid försöker vara så duktig och inte ha ont när jag är hos läkare men det kanske är bra att visa att det är riktigt skit nu.

Förresten håller bebisen på att trycka sig ut uppe vid revbenen... *aj*   
  • PojkarnasMamma85
    MissFörstånd skrev 2012-02-29 16:46:35 följande:
    Det svårt för mig är att jag alltid försöker vara så duktig och inte ha ont när jag är hos läkare men det kanske är bra att visa att det är riktigt skit nu.

Förresten håller bebisen på att trycka sig ut uppe vid revbenen... *aj*   
    Fast du behöver inte/kan inte vara duktig när det gäller fogarna. Trycker de på "rätt" ställen kan du inte undvika smärtan säger jag bara!
  • Nangijala
    JennieJ skrev 2012-02-29 07:21:05 följande:
    Samma här då moderkakan låg i direkt på livmodernunnen och jag hoppas för oss båda att de flyttar uppåt så vi slipper snitt! Har ca 4 veckor kvar till jag får besked!
    Den överlappade precis sa hon, så jag hoppas verkligen jag slipper snitt.. men blir det snitt så blir det, då har man ju tid på sig att förbereda sig mentalt än om det hade upptäckts på förlossningen! Frågade på rul om de kunde se könet, hon trodde då att det var en liten pojke (!!!!) såg dock inget igår på ul så jag misstänker att det är en liten tjej ändå. Kanske kan fråga på ul i v 32..
  • MissFörstånd
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-29 16:47:48 följande:
    Fast du behöver inte/kan inte vara duktig när det gäller fogarna. Trycker de på "rätt" ställen kan du inte undvika smärtan säger jag bara!

Jag hoppas inte att de trycker, det gör för jävlaont ändå...
  • emma78

jag är oxå sjukskriven 50% pga foglossning....men har dock inte fått det "godkänt" av fk än.....är jättenervös!!skrev typ ett långt brev om hur min arbetsdag ser ut och vad jag har för arbetsuppgifter( restaurangchef med servering som huvudsakliga uppgift)Som tur är har jag världens bästa chef som kommer att göra allt han kan för att jag ska ha det bra:)) Han kommer oxå att hjälpa mig med allt han kan för att jag ska få igenom min havandeskapspenning....men vi vet oxå att det inte är han som bestämmer i slutänden:(( På tal om fk så fick min make ett samtal ifrån dom igår.....när vi hade sportlov här så skulle våran 11 (snart 12) åring vara hemma själv ett par timma när vi jobbade.Han går inte på fritids i vanliga fall heller.Men han fick vad vi då trodde magsjukan! min make åkte hem från jobbet för att vara med honom.Anmälde vab.Igår ringde dom och ifrågasatte vad sonen annars skulle ha varit eftersom han hade lov och menade på att min man inte hade rätt till vab eftersom det var lov och sonen inte går på fritids! men herregud,ska vi lämna honom ensam hemma med magsjuka!!(som visade sig vara förstoppning)blir tokig på detta!! nu är det inte ens en heldag det handlar om så det är inte så mycket pengar men av ren princip!

oj vad långt det blev.....
    men man blir ju skogstokig!!