• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita

Hej tjejer!

Nu var det länge sen jag skrev här igen... Tiden går så fort och jag har massa för mig hela tiden känns det som. Nu har jag varit sjuk sen i helgen och det verkar inte riktigt vilja ge sig  

Inne i vecka 27 nu och det känns riktigt bra. Har budat på ett hus idag...riktigt läskigt! Håll tummarna alla för att vi ska få det. Vågar inte ens hoppas på det. Helt galet om vi skulle få det.

Läste om alla ni som åkt in till förlossningen, så skönt att läsa att det ser bra ut. Våra små får se till att stanna i magen i ett gäng veckor till tycker jag.

kram på er!                

• Lina007

Funderar på om jag håller på att åka på en uvi, idag när jag har varit på toaletten så har det gjort ont. Dels så sved det och dels så gjorde det ont längre ned i magen. Det sistnämnda gör fortfarande ont.

Sedan vet jag inte om den vidriga främre foglossningen och de sammandragningarna jag haft/har spelar lite roll och också gör att det gör ont.

Ni som har/haft uvi under en graviditet, har det gjort ont vid varje toalettbesök? Kan det vara något annat?

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • lycka 4

Kan säkert vara uvi jag har dock inte ont vid toa men det är olika från pers till pers

• Hemmamorsan
    Lina007 skrev 2012-02-29 22:30:08 följande:
    Funderar på om jag håller på att åka på en uvi, idag när jag har varit på toaletten så har det gjort ont. Dels så sved det och dels så gjorde det ont längre ned i magen. Det sistnämnda gör fortfarande ont.
    Sedan vet jag inte om den vidriga främre foglossningen och de sammandragningarna jag haft/har spelar lite roll och också gör att det gör ont.

Ni som har/haft uvi under en graviditet, har det gjort ont vid varje toalettbesök? Kan det vara något annat?
    En uvi kan både göra ont och inte. Man kan få ont i magen, smärta i ryggen. vill de sig illa lite feber och frossa. Vänta inte för länge utan kika för säkerhetskull. Har själv haft de med förra sonen ett par gånger under grav.Lycka till!
  • lycka 4

Jag är så galet jävla hungrig hela tiden ahhhh. Åt två knäcke mackor nu på kvällen men va tvungen att avsluta m fil å musli , fortfarande inte mätt men nu går jag å sover bort hungern i stället tror jag

• LillSnurr82

Lycka 4: jag är oxå hungrig konstant. Åt 4 knäckemackor i går kväll men efter 30 min var jag lika hungrig igen så fick äta upp en matlåda med pasta och baconröra kl 21.30 på kvällen. Haha! Sen vaknar jag varje morgon kl 6.30 av att jag är skit hungrig.. Jobbigt! Annars äter jag aldrig frukost ens:(