• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • UnderbaraPojke
    Uddabus skrev 2012-02-29 22:04:43 följande:
    Jag äter en rejäl frukost med juice, fil o flingor osv.. Mycket sött... Sen åker jag till bm o tar stick i fingret efter två timmar... Jag spyr av glykosen... Mår riktigt kasst när jag gjort det tidigare... O då har jag haft citron med mig osv... Men fungerar inte... O det är mitt tredje barn o alla mina prover är bra i övrigt... O dem kan inte tvinga någon att göra belastningen... O hade jag känt att jag var riktigt orolig för grav diabetes så absolut..

MEN.... jag ska vara fastande 6 timmar innan !!! Får dricka max ett halvt glas vatten... Skumt att det kan skilja så.
  • lycka 4

Å tiden går undan nu =)

Vissa här inne är ju snart inne i tredje tristmesten ?

På måndag kommer mäklaren hit å värderar vårat hus.
    Jag har bestämt mig för att om allt löser sig m lägenhet å så så vill jag nog flytta upp till stockholm igen innan bebben kommer , ju mer jag tänker på det så känns det inte som en bra ide att flytta med en liten bebis samt vara nysnittad. Jag vet ju hur jag funkar å jag kommer inte kunna låta bli att bära å fixa å dona .
    Jobbigt bara om vi flyttar i och jag måste fixa ny bm , få snitt datum på nytt sjukhus mm men det är väl det minsta problemet .

• Uddabus

Jag gör ju en annan variant... Inget konstigt i det...

Det bästa är ju att göra det ordentligt med glukos osv men jag klarar verkligen inte det...

• Uddabus

Håll tummarna för mig idag... Ska till läkaren med min foglossning. En läkare för gravida...

Var ju till en annan läkare igår.. Hon som var så otrevlig osv när jag var hos henne i måndags och hon trodde att hon skulle kolla min foglossning o då sa jag nä tack... för att det inte kändes som om hon tog mig på allvar så har jag bokat in en läkare som är spec på gravida osv...

Hon blev lite ställd o sur men det skiter jag i... Hon kan sköta min infektion i kroppen istället men fan inte min foglossning och åderbråcket i underlivet som är ca 5-10 cm långt o gör vansinnigt ont när jag är uppe för mycket...

• tomisamat
    lycka 4 skrev 2012-02-29 23:08:35 följande:
    Jag är så galet jävla hungrig hela tiden ahhhh. Åt två knäcke mackor nu på kvällen men va tvungen att avsluta m fil å musli , fortfarande inte mätt men nu går jag å sover bort hungern i stället tror jag
    Här är det en till som är hungrig hela tiden. Jag har aldrig varit det med mina tidigare graviditeter så det här är jobbigt, då jag inte vill gå upp så mycket i vikt. Är redan överviktig. Vet inte vad man ska göra åt hungern! Går inte att ignorera då blir det bara värre. Har precis ätit två ägg och två smörgåsar, vet att det verkligen ska räka. Men hungrig är jag.
  • MissFörstånd

Uddabus - vad bra att du kan göra belastningen ändå fast på ditt vis .

Sitter hos mvc läkaren nu och väntar. Har så galet ont överallt, redan gråtit hemma på morgonen. Fy fan för foglossning!!!

• Uddabus

På mitt vis?? Nä det var bm som sa att man kunde göra denna varianten oxå... :)

• PIO

Ojoj va ni skriver :) får läsa ikapp lite sen.
    En timme kvar till besök hos min bm. Idag ska vi få lyssna på hjärtljuden. Myyyys!!!

• Dancia

Jag tror att hungern just nu slår till för att bebisen behöver lägga på sig mycket vikt de.närmsta veckorna. Tänk på att om några veckor när bebis tar ännu mer plats i magen så kommer vi bli mätta mycket fortare igen så bebisen behöver nog ett par veckor nu då mamma äter massor :).