• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elskling123
    AgnesGN: Stort grattis till flickorna! Önskar er all lycka och att allt ska gå bra hela vägen :) Jag är själv född tvilling i vecka 32(31+) och vet att min mamma var också tvungen att vara på sjukhuset i flera månader.. Men det gick bra till sist ändå! Så jag önskar er verkligen kraft och styrka igenom den här jobbiga tiden!!! <3
  • Ensortsmamma

Har vart på Mvc nu, fick inte min ordinarie barnmorska men det gick bra ändå. Sitter nu och väntar på att få ta prover.
    Hon tyckte att jag skulle in på kontroll igen så imorgon bitti kl 10 ska jag vara på antemot. Och blir de värre under dagen/kvällen så får jag ringa Till förlossningen.
    Alla mått såg bra ut vi ligger precis på mittlinjen, hjärtljuden slog så fint 150 slag:) sf måttet va 24 helt normalt. Hon sa att denna bebis låg väldigt långt ner vilket är helt normalt när man är omföderska så pass tätt som jag är. Så de va skönt att veta att de med var normal. Nu får vi bara vänta och se vad som sägs på ante imorgon.
    Tycker att de är skönt att de finns ett ställe där man faktiskt får tillåtelse till att gnälla och att man kan förstå och trösta varandra! De är inte lätt att vara gravid och jag är verkligen inte skapt för det här, och jag har i vanliga fall väldigt hög smärtgräns. Vilket barnmorskan också nämnde, att jag ska verkligen åka in när jag var så ont och inte tänka, "de kunde gjort mycket ondare" .

• Baby1112

Ensortsmamma: skönt att det gick bra och att dom tar dig på allvar. Det är inte lätt att vara gravid alla gånger... :/

• RocketQueen
    Zvartaliljan skrev 2012-03-14 10:04:35 följande:
    Här tillbringas i stort sett hela dagarna i sängen. Foglossning vore en dröm just nu...det jag har är inte humant och läkarna bara skakar på huvudet o vet inte vad de ska göra...varenda led i kroppen är så extremt överrrlig just nu så jag får ha skenor överallt. Kan inte vända mig i sängen utan att bäckenet knakar o poppar till o gör helvetes ont. O alla läkare frågar samma sak "detta blir ditt sista barn va?" ja just nu känns det verkligen som det....imorgon bär det av till Lund för utredning och jag är rätt så säker på vad den kommer visa. Sen blir det o bestämma sig snart för kejsarsnitt eller vaginal förlossning...känns som ett val mellan pest eller kolera för mig. Vaginal så förvärras mitt framfall och det är redan så pass illa så de måste operera....kejsarsnitt så är det stor risk för mig då jag inte läker särskilt bra och ärrvävnader gärna växer samman så risken är att det blir stora komplikationer efteråt. Ja jag vet inte hur jag ska göra just nu...allt känns bara hopplöst jobbigt. Har även en uvi just nu och Upptäckte även en öm stor knöl i armhålan igår så nu har jag ont där med, 1177 sa att det förmodligen var en infektion i lymfkörtlarna i samband med att brösten växer. Jo tack, precis vad jag behövde.... Ursäkta ett extremt negativt inlägg...kände att jag behövde skriva av mig lite...allt detta har satt sig på psyket så jag känner mig i botten just nu...orkar inte med mina barn heller längre.
    Nä men usch, du har all rätt att gnälla. Det verkar ju som att du har fått precis allt dåligt på samma gång...
  • Pepita

AgnesGN: Stort grattis! Håller tummarna för att allt ska gå bra! Kan tänka mig att det är mkt blandade känslor. Massa styrkekramar till dig!

Zvartaliljan: Rynkar på näsan Fy så jobbigt för dig, Hoppas du snart kan få må lite lite bättre iaf. kram

Ensortsmamma: Vad skönt att du blivit kollad nu. Ge dig inte förrän de tar dig på allvar. Inte bra och gå runt och vara orolig. Fast jag förstår hur du känner, har själv svårt att stå på mig.

Har själv haft och har en skitjobbig tid framför mig. Ett barn på förskolan jag jobbar på har nämligen somnat in.Gråter Hur går man vidare?! Så psykiskt mår jag inge bra alls just nu. Och mitt i allt elände så ska vi sälja lägenheten för att sen kunna flytta in i huset vi köpt. Så just nu känns det tungt och stressigt. Är 100 saker samtidigt. Så jag stressar med magen hit och ditt. Inte alls bra!

• PojkarnasMamma85

Usch, lider med er alla!

Jämfört med er så har jag det bra som "bara" har kraftig foglossning och en envis förkylning som hänger kvar. Fast för att få mig själv på lite bättre humör så lyxar jag faktiskt idag, med god lunch, god dricka och lite smågodis och en "Mama" tidning

• stjärnfrukt

Du är i vecka 27.
    Du har gått 26 fulla veckor och fulla dagar (v26+5).
    Du är i 6:e kalendermånaden.
    Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Tors 14 jun 2012 
    Du har 92 dagar kvar till beräknad förlossning

Är exakt 3 månader kvar till bf!! Och förra gången startade allt på just den gyllene dagen. Herreguuuuud vad jag längtar nu! {#emotions_dlg.flower} 

• Aikotakara

Någon mer än mig som känner sig konstig i hjärtat? Ibland känner jag hur det pumpar oregelbundet och väldigt hårt. Känns jätteobehagligt.
    Bebisen sparkar och har sig i magen flera gånger om dagen. Jag känner mig nästan lite störd då jag är på jobbet och håller handen på magen för att få känna bebisen och dumler när jag gör det.

På fredag ska jag till barnmorskan för besök.

• gammelmamma

Vad är Adalat? Jag behöver verkligen värktabletter. Förra graviditeten hade jag både det och sömntabletter men när jag pratade med läkaren nu så finns det inget som är testat tillräckligt mycket. Detta håller på att ta knäcken på mig eftersom jag inte kan sova pga värken. Dessutom har jag jättemycket förvärkar på nätterna, är inte det konstigt, borde ja ginte ha det på dagen? Det brukar lätta lite framåt tidig morgon, då får jag ett par timmarns sömn innan det är dags att gåupp. Någon som har fått värk och sömntabletter utskrivna och i så fall vad för några.