• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • surfinbird

Nejdå inte alls, vill bara klargöra då det är lätt det blir felspridningar om det blir fel informationen i olika forum etc. Vilket det ofta kan bli då reglerna inte alltid är lätta heller.

• AgnesGN

Hej tjejer. Jag måste få berätta en nyhet. I onsdags, den 7 mars 2012 föddes mina två tvillingflickor med urakut kejsarsnitt i v. 25 + 3. Vi ligger inne på barn 4 i Umeå och flickorna mår, efter omständigheterna bra. De ligger i kuvös med CPAP. Här kommer vi stanna tills flickorna borde ha kommit, alltså mitten på juni, om allt går vägen vill säga. Elsa, heter storasyster som kom 19.23, hon väger nu 685 g och är 31 cm. Angelica är lillasyster och kom 19.24. Hon väger 735 g och är 34 cm lång. Vi hoppas allt kommer gå bra. Att kärlek kunde vara så stark... Anledningen till att de kom var att värkarbetet startade på onsdagsmorgonen och runt 12 åkte jag in på förlossningen. De försökte med värkhämmande dropp men runt 19 var krystvärkarna här. Eftersom tvilling 2 låg i säte var det snitt som gällde, och jag hade aldrig klarat av att sitta upp för att få bedövning utan att ettan ploppat ut så därför sövdes jag. Värkarbetet startade nog för tvilling etts moderkaka hade börjat lossna. Tur det, för hade den lossnat om jag inte varit på sjukhus så skulle våra hjärtan inte ha överlevt.

Hur är det med er då tjejer? Kramar från mig.

• gammelmamma
    AgnesGN skrev 2012-03-13 21:42:47 följande:
    Hej tjejer. Jag måste få berätta en nyhet. I onsdags, den 7 mars 2012 föddes mina två tvillingflickor med urakut kejsarsnitt i v. 25 + 3. Vi ligger inne på barn 4 i Umeå och flickorna mår, efter omständigheterna bra. De ligger i kuvös med CPAP. Här kommer vi stanna tills flickorna borde ha kommit, alltså mitten på juni, om allt går vägen vill säga. Elsa, heter storasyster som kom 19.23, hon väger nu 685 g och är 31 cm. Angelica är lillasyster och kom 19.24. Hon väger 735 g och är 34 cm lång. Vi hoppas allt kommer gå bra. Att kärlek kunde vara så stark... Anledningen till att de kom var att värkarbetet startade på onsdagsmorgonen och runt 12 åkte jag in på förlossningen. De försökte med värkhämmande dropp men runt 19 var krystvärkarna här. Eftersom tvilling 2 låg i säte var det snitt som gällde, och jag hade aldrig klarat av att sitta upp för att få bedövning utan att ettan ploppat ut så därför sövdes jag. Värkarbetet startade nog för tvilling etts moderkaka hade börjat lossna. Tur det, för hade den lossnat om jag inte varit på sjukhus så skulle våra hjärtan inte ha överlevt.

Önskar er all lycka till!
  • MissFörstånd

Agnes - Ett stort Grattis till flickorna!!! Hoppas allt går bra och att ni mår bra allihopa! Häng gärna kvar med oss .

• MissFörstånd

Surfinbird - näe det är ju inte så lätt med alla regler, speciellt inte när man inte varit sjukskriven så många gånger och man glömmer ju snabbt. Det tog dock på mitt tålamod att jag måste skicka in tv arbetsgivarintyg inom loppet av 40 dagar, chefen blev inte heller överlycklig men det är ju inte handläggarens fel .

• RocketQueen

AgnesGN: Grattis igen till dina små flickor. Hoppas allt går som det ska. Men jag kan inte låta bli att tycka att det känns så konstigt/häftigt att de första bebisarna i vår tråd redan kommit. Det blir lite av ett wakeup-call liksom. Tänk att det faktiskt är bebis på väg...

• Bumman79
    AgnesGN skrev 2012-03-13 21:42:47 följande:

Å vilken chock att få barnen så tidigt! Hoppas att allt går bra nu med flickorna...jag har själv varit rädd att förlossningen ska starta men tänkt nej inte händer väl det men här ser man ju att allt kan hända (även om man inte ska nojja för minsta lilla).
    Bra att de kom i v 26 å inte några veckor tidigare iaf...de kan väl rädda de flesta barn då har jag läst. Kram å lycka till!
  • Dancia

AgnesGN: åh jag är helt chockad och alldeles tårögd! Måste först och främst säga grattis till dina små flickor. Vilka fina namn de fått :). Förstår att det måste varit en väldigt omtumlande upplevelse och många blandade känslor. Som tur är har vi en väldigt bra neonatalvård här i Sverige och jag håller tummarna att flickorna växer till sig och blit starka fort <3. Hoppas också att du stannat kvar i tråden med oss :). Kramar

• MarieG81

Grattis till tvillingtjejerna! Håller tummarna för att allt går bra!