Ensortsmamma skrev 2012-03-14 09:44:25 följande:
Vill också säga grattis till de första bebisars! Hoppas att de växer och att tiden på sjukhuset går snabbt.
Idag ska jag till Mvc , och nu ska jag verkligen säga ifrån ordentligt (brukar inte göra de) för bu orkar jag inte mer, detta är 3 sömnlösa natten men sammandragningar. Igår fick jag till och med vara hemma för att sd var så starka, satt i soffan med rispåse hela dagen och de avtog inte då heller ( har tänkt om de berott på att jag stressar omkring förmycket). Så till slut kl 16 så tog ja en sån där hemsk bricanyl ja blir skit dålig av dem. Då släppte de så att dom inte gjorde ont men de kom fortfarande regelbundet. Och magen är hela tiden hård som om att jag går och spänner den hela tiden. Mådde bättre vid 18 så jag och sambon tog en kort promenad till graven. Men de skulle vi inte ha gjort.
Smärtan kom tillbaka ggr 100 med typ kramper skulle kunna tänka mig att tarmvred känns så. Plus att de gjorde skitont i underlivet till och från. Fegis som man är så ringer man ju inte in, jag är så rädd att de ska dömda mig utifrån de vi vart med om innan. Mycket babbel här nu, men igår va första gången som jag påridit blev rädd.
Men ring förlossningen och berätta vad du känner. Jag har varit inne 2 gånger redan och det är aldrig några problem. Inte kul om tappen blir påverkad och förlossningen sätter igång hemma. Bebis e så liten så det går så jäkla fort. Du stör dom inte och du e inte löjlig. Du är orolig och det du känner är inte normalt. Man ska inte ha regelbunddna samandragningar som gör ont i normala fall.
Det värsta som kan hända är ju att dom säger att allt ser bra ut och tappen inte är påverkad. Och då kan du i alla fall känna dig lugn hemma även om det är riktigt jobbigt att dras med så mycket sammndragningar.
Dom kan även skriva ut bättre tabletter än bricanyl. Jag mår också skit av dom och fick nu Adalat som är effektivare och inte påverkar en överhuvudtaget.
RING IN NU!!!!!! Kram