• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • FiaA87
    AgnesGN skrev 2012-03-13 21:42:47 följande:
    Hej tjejer. Jag måste få berätta en nyhet. I onsdags, den 7 mars 2012 föddes mina två tvillingflickor med urakut kejsarsnitt i v. 25 + 3. Vi ligger inne på barn 4 i Umeå och flickorna mår, efter omständigheterna bra. De ligger i kuvös med CPAP. Här kommer vi stanna tills flickorna borde ha kommit, alltså mitten på juni, om allt går vägen vill säga. Elsa, heter storasyster som kom 19.23, hon väger nu 685 g och är 31 cm. Angelica är lillasyster och kom 19.24. Hon väger 735 g och är 34 cm lång. Vi hoppas allt kommer gå bra. Att kärlek kunde vara så stark... Anledningen till att de kom var att värkarbetet startade på onsdagsmorgonen och runt 12 åkte jag in på förlossningen. De försökte med värkhämmande dropp men runt 19 var krystvärkarna här. Eftersom tvilling 2 låg i säte var det snitt som gällde, och jag hade aldrig klarat av att sitta upp för att få bedövning utan att ettan ploppat ut så därför sövdes jag. Värkarbetet startade nog för tvilling etts moderkaka hade börjat lossna. Tur det, för hade den lossnat om jag inte varit på sjukhus så skulle våra hjärtan inte ha överlevt.

Hur är det med er då tjejer? Kramar från mig.
    Super grattis till flickorna! Hoppas ni mår bra, håller tummarna för att allt går bra framöver:)
  • PIO

AgnesGN- grattis till flickorna! O stort lycka till nu. Vet hur tufft det kan kännas under tiden på sjukhuset men ja håller tummarna för att det ska gå bra för er!!!

• lycka 4

Grattis i massor till dina små underverk!

• emma78

GRATTIS Agnes!!
    Helt otroligt att de första små liven redan har börjat titta ut.....
    Hoppas att alt går bra med de små töserna!  

• stjärnfrukt

Grattis Agnes! Härligt att höra att ni, trots omständigheterna, mår bra. Hoppas dina flickor får fortsätta växa sig starka, som Dancia skrivit så är ju neonatalvården i Sverige bra, så vi alla får hålla tummarna för att allt kommer gå vägen! :)  Misstänker att ni har många blandade känslor just nu, både glada och jobbiga. 
    Stora kramar och lycka till {#emotions_dlg.flower} 

• IdaElinLivia040611

Godmorgon. Grattis igen Agnes.
    Gud så skönt det var att sova med en kudde mellan benen. Gjorde det för första gången i natt och jag sov så bra. Tiden går så snabbt så man glömmer att man e ganska långt gången. V 28 snart ju. Det e väl inte så konstigt att man börjar få krämpor nu. Är ju allt typ 10-12 veckor kvar bara. Hjälp det känns nästan lite läskigt för veckorna susar ju bara förbi. Det e redan mitten av Mars och jag tyckte att jag nyss betalde räkningar för februari...Förvånad.

Kollar på lite bilbarnstolar och igår handlade vi en gåstol och hoppgunga till minsta tjejen som nu e 6 mån. Dessa kommer ju även lillebror att få använda. Längtar efter nya vagnen som jag ska hämta den 1 April.

Lillebror lever rövare i magen som aldrig förr. Blir så himla öm i magen efteråt. Är även totalt förstoppad och det gör inte saken bättre. Köpte katrinplommon igår så nu ska jag äta dom och hoppas att det händer något. 

Underbart väder idag också....blir alldeles pirrig av all sol...vårkänslor:):):) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Ensortsmamma

Vill också säga grattis till de första bebisars! Hoppas att de växer och att tiden på sjukhuset går snabbt.

Idag ska jag till Mvc , och nu ska jag verkligen säga ifrån ordentligt (brukar inte göra de) för bu orkar jag inte mer, detta är 3 sömnlösa natten men sammandragningar. Igår fick jag till och med vara hemma för att sd var så starka, satt i soffan med rispåse hela dagen och de avtog inte då heller ( har tänkt om de berott på att jag stressar omkring förmycket). Så till slut kl 16 så tog ja en sån där hemsk bricanyl ja blir skit dålig av dem. Då släppte de så att dom inte gjorde ont men de kom fortfarande regelbundet. Och magen är hela tiden hård som om att jag går och spänner den hela tiden. Mådde bättre vid 18 så jag och sambon tog en kort promenad till graven. Men de skulle vi inte ha gjort.
    Smärtan kom tillbaka ggr 100 med typ kramper skulle kunna tänka mig att tarmvred känns så. Plus att de gjorde skitont i underlivet till och från. Fegis som man är så ringer man ju inte in, jag är så rädd att de ska dömda mig utifrån de vi vart med om innan. Mycket babbel här nu, men igår va första gången som jag påridit blev rädd.

• IdaElinLivia040611
    Ensortsmamma skrev 2012-03-14 09:44:25 följande:
    Vill också säga grattis till de första bebisars! Hoppas att de växer och att tiden på sjukhuset går snabbt.

Idag ska jag till Mvc , och nu ska jag verkligen säga ifrån ordentligt (brukar inte göra de) för bu orkar jag inte mer, detta är 3 sömnlösa natten men sammandragningar. Igår fick jag till och med vara hemma för att sd var så starka, satt i soffan med rispåse hela dagen och de avtog inte då heller ( har tänkt om de berott på att jag stressar omkring förmycket). Så till slut kl 16 så tog ja en sån där hemsk bricanyl ja blir skit dålig av dem. Då släppte de så att dom inte gjorde ont men de kom fortfarande regelbundet. Och magen är hela tiden hård som om att jag går och spänner den hela tiden. Mådde bättre vid 18 så jag och sambon tog en kort promenad till graven. Men de skulle vi inte ha gjort.
    Smärtan kom tillbaka ggr 100 med typ kramper skulle kunna tänka mig att tarmvred känns så. Plus att de gjorde skitont i underlivet till och från. Fegis som man är så ringer man ju inte in, jag är så rädd att de ska dömda mig utifrån de vi vart med om innan. Mycket babbel här nu, men igår va första gången som jag påridit blev rädd.
    Men ring förlossningen och berätta vad du känner. Jag har varit inne 2 gånger redan och det är aldrig några problem. Inte kul om tappen blir påverkad och förlossningen sätter igång hemma. Bebis e så liten så det går så jäkla fort. Du stör dom inte och du e inte löjlig. Du är orolig och det du känner är inte normalt. Man ska inte ha regelbunddna samandragningar som gör ont i normala fall.
    Det värsta som kan hända är ju att dom säger att allt ser bra ut och tappen inte är påverkad. Och då kan du i alla fall känna dig lugn hemma även om det är riktigt jobbigt att dras med så mycket sammndragningar.
    Dom kan även skriva ut bättre tabletter än bricanyl. Jag mår också skit av dom och fick nu Adalat som är effektivare och inte påverkar en överhuvudtaget.
    RING IN NU!!!!!! Kram 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618