• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

vilken hvtes natt! Vi halv fem var jag på väg att ringa förlossningen igen men precis då släppte det lite. Jag känner verkligen att detta inte är som det brukar, har aldrig haft så här förut. Vad jobbigt det är när man har sökt vården och känner att de inte har tagit en på allvar. Ska till BM på torsdag, då ska vi boka tid för ett samtal om igångsättning. :) Bara ett par månader kvar nu.
    Angående gravpeng så tog det bara några dagar för mig att få beskedet. Jag hra inte bekräftat ännu eftersom jag troligtvis kommer bli sjukskriven i stället.    

• Dancia

Lillagrynet: könsUL är väldigt säkert då de är utbildade för att kunna se och så här sent i graviditeten är det väldigt väldigt ovanligt att ta miste :). Jag fick veta på RUL att det troligen var en flicka eftersom hon inte kunde se nåt annat och på tillväxtUL i v24+1 ingick det även könsbestämning och då kunde vi tydligt se blygdläpparna :). Jag kunde allstå själv se också så här är det ingen tvekab längre vilket kön vi väntar :). Bild finns i bildtråden om du vill se hur det ser ut när det är en tjej :).

Stjärnfrukt: jag ska dit den 22 så jag kan kolla vad grindarna kostar :). Docksäng har de haft där innan och jag tror att de fortfarande har det :).

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-03-12 21:30:52 följande:

Har oxå foglossning fram och där hjälper inte bälte, tens är inte heller helt bra då man sätter de runt om själva området detta berätta både min bm och sjukgymnast för mig. Så nu går jag på akupunktur för de är visst de enda som kan hjälpa
    Läste i någon annan tråd om stödbälte om någon annan typ av bälte som kostade typ 600-700 kr. men som var det enda som hjälpte vid foglossning fram.
  • Memso

Hej alla!
    Är mitt i barnvagnsdjungeln och tänkte be om lite tips..
    Kommer få en vagn av min mamma som är från 09, en Brio Happy kombivagn. Den är ju rejäl och superbra när man är ute mycket ock så..
    Men nu kommer jag till det jobbiga, skulle vilja ha en till vagn, en som är lite mindre och smidigare med svängbara framhjul.. en som passar för stadsmiljön.
    Eftersom jag redan har en vagn så känns det dumt att lägga flera flera tusen på vargn nummer två som inte kommer användas lika mycket..
    Någon som vet nån mindre smidig vagn till ett bra och billigt pris?? :)

Mycket text för ett sånt litet problem :p haha

• gammelmamma
    Memso skrev 2012-03-13 13:29:38 följande:
    Hej alla!
    Är mitt i barnvagnsdjungeln och tänkte be om lite tips..
    Kommer få en vagn av min mamma som är från 09, en Brio Happy kombivagn. Den är ju rejäl och superbra när man är ute mycket ock så..
    Men nu kommer jag till det jobbiga, skulle vilja ha en till vagn, en som är lite mindre och smidigare med svängbara framhjul.. en som passar för stadsmiljön.
    Eftersom jag redan har en vagn så känns det dumt att lägga flera flera tusen på vargn nummer två som inte kommer användas lika mycket..
    Någon som vet nån mindre smidig vagn till ett bra och billigt pris?? :)

Mycket text för ett sånt litet problem :p haha
    Vi hade en crescent M300 till vår dotter som är 2,5 år nu. Det är jättesmidig och ganska billig på blocket. Min är inte till salu tyvärr eftersom vi kommer använda den till henne som en sulky nu när hon får syskon.
  • Memso
    gammelmamma skrev 2012-03-13 14:15:47 följande:
    Vi hade en crescent M300 till vår dotter som är 2,5 år nu. Det är jättesmidig och ganska billig på blocket. Min är inte till salu tyvärr eftersom vi kommer använda den till henne som en sulky nu när hon får syskon.
    Tack, jag ska ta och se vad det är för vagn!!!
  • gammelmamma
    Memso skrev 2012-03-13 14:31:39 följande:
    Tack, jag ska ta och se vad det är för vagn!!!

Jag såg att det fanns några ute nu. Vart bor du? Det som är så smidigt är att man gör om liggdelen till sittdel med bara ett litet "remklipp" så man har alltid både ligg och sittdel med sig. Den är lite bred om jag ska gnälla över något. När vi har gått bort på kvällen, typ till kompisaroch så så har viinte tagit med hjulen utan bara skenorna. Då har man en vagga och en babysitter med sig.
  • Memso
    gammelmamma skrev 2012-03-13 14:42:43 följande:
    Jag såg att det fanns några ute nu. Vart bor du? Det som är så smidigt är att man gör om liggdelen till sittdel med bara ett litet "remklipp" så man har alltid både ligg och sittdel med sig. Den är lite bred om jag ska gnälla över något. När vi har gått bort på kvällen, typ till kompisaroch så så har viinte tagit med hjulen utan bara skenorna. Då har man en vagga och en babysitter med sig.

Jag bor i Eskilstuna..

Ja jag hittade lite bilder och tyckte det var supersmart med vaggan. måste flirta med sambon, för den vagnen gillade jag!!
  • gammelmamma
    Memso skrev 2012-03-13 15:15:22 följande:

Jag bor i Eskilstuna..
    Ja jag hittade lite bilder och tyckte det var supersmart med vaggan. måste flirta med sambon, för den vagnen gillade jag!!

Vad roligt, hoppas du får din vilja igenom och att du bli lika nöjd som vi har varit. Jag kanske ska tillägga att den inte är så stor. 
  • MissFörstånd

Hej tjejer!

Tänkte mest bara lämna ett lite avtryck så ni vet att jag lever och mår "bra". Vi har varit i fjällen ons-sön och nu har dagarna bara sprungit iväg. Jag har läst allt vad ni skrivit men inte hunnit kommentera .

Jag ringde fk igår för att se hur det gick för min sjukskrivning (hemma på heltid med fogarna) då visade det sig att jag glömt anmäla mig sjuk. Det räcker INTE bara med läkarintyget. Blev då påmind om att jag gjort samma miss en gång förut för jag trodde att läkarintyget borde räcka men det gör det alltså inte. Men nu är jag sjukanmäld iaf och har fyllt i alla papper och får glatt vänta lite till på besked.

Det är bara 12 veckor kvar för oss nu, 9veckor om denna bebis har lika bråttom som dottern. Paniken börjar komma över att spjälisen står i kartong. Nu eldar jag i baken på sambon som ska ställa i ordning i källaren så vi kan möblera om häruppe..        

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ