• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    AAEV skrev 2012-03-14 21:23:59 följande:
    Det var jättebökigt i början, hon kolikskrek i sex månader innan vi fick börja testa att utesluta.
    Vi är inte riktigt färdiga än, vi tror att hon är allergisk mot något mer, antingen havre eller fisk. Vi får väl se :)
    I nuläget är mjölkprotein, ägg, soja, baljväxter (ärtor, bönor, linser), och sojasläktingar konstaterade. Hon har dessutom svår pollenallergi, vilket förbryllar läkarna lite eftersom man inte "ska" kunna vara pollenallergisk förrän man har gått igenom minst två pollensäsonger...  
    Usch stackars liten. Ofta förstår ju inte folk hur allvarligt det är heller. Särskilt den äldre generationen, tycker jag
  • Lina007

Det har ju talats lite om bilar och barnens placeringar tidigare, så jag tänkte ta upp det igen då jag är lat och inte orkar leta upp de sidorna. :-P

Ett tag så funderade vi på att sälja min (kära) Golf III:a och köpa något större tills lillasyster kommer, men vi kommer nog ha kvar den ett tag till för det kommer bli tillräckligt med andra utgifter nu

Det jag funderar lite på däremot är hur jag ska placera barnen. Vad är "bäst"; att ha sonen som vid systers ankomst kommer att vara 3,5 år bak och lillasyster fram på passagerarsidan eller tvärtom? Sonen sitter bak nu på passagerarsidan och när man sitter där så ser man knappt ut för att sätet är skjutet så långt fram.

Så det kommer bli väldigt trångt och osmidigt för mig som förare att ha båda bak.

Hur har ni andra gjort?

Odin 081202 | lina007.blogspot.co
  • Lina007
    gammelmamma skrev 2012-03-14 21:16:20 följande:
    I kväll ramlade lilla hjärtat och slog upp pannan så blodet sprutade, första ordentliga ärret är här :( 

Det gjorde sonen i våras och jag trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig när jag såg allt blod. Som tur var så såg det betydligt värre ut än vad det var, ett sår på ca två cm och en halv cm djupt. Har han aldrig gett sin mor hjärtsnörp förr, så gjorde han det då. :-P

Sen tog det ganska högt upp, ganska nära hårkanten.

Sen blev han slagen med en spade på dagis i höstas och fick ett fint sår också, så nu har han ett ärr på vardera sida. :-P
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • gammelmamma
    Lina007 skrev 2012-03-14 21:43:05 följande:

Det gjorde sonen i våras och jag trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig när jag såg allt blod. Som tur var så såg det betydligt värre ut än vad det var, ett sår på ca två cm och en halv cm djupt. Har han aldrig gett sin mor hjärtsnörp förr, så gjorde han det då. :-P
    Sen tog det ganska högt upp, ganska nära hårkanten.

Sen blev han slagen med en spade på dagis i höstas och fick ett fint sår också, så nu har han ett ärr på vardera sida. :-P

Ungefär som här då fast jag är ganska lugn. Det är mitt fjärde och alla har slagit sig ganska mycket. Särskilt sonen, han har vi tejpat och sytt en hel del, plus att hans leder har hoppat mycket ur led. Men det är otäckt med så mycket blod innan man vet var det kommer i från. Hon hade massor med blod i örat så jag trodde hon blödde där också först, det är läskigt när det kan vara invärtes:( Hon ramlade på dagis i måndags och fick ett ordentligt blåmärke och ett barn som bet henne i magen i går, en otursvecka för lilla hjärtat. Vi har väckt på henne några gånger och hon verkar ok.
  • conda

Stort grattis Agnes till tjejerna, håller tummarna för att allt ska gå så bra det bara kan. Tur att ni kom in innan moderkakan lossnade!

Kramar

• Dancia
    Lina007 skrev 2012-03-14 21:36:57 följande:
    Det har ju talats lite om bilar och barnens placeringar tidigare, så jag tänkte ta upp det igen då jag är lat och inte orkar leta upp de sidorna. :-P

Ett tag så funderade vi på att sälja min (kära) Golf III:a och köpa något större tills lillasyster kommer, men vi kommer nog ha kvar den ett tag till för det kommer bli tillräckligt med andra utgifter nu

Det jag funderar lite på däremot är hur jag ska placera barnen. Vad är "bäst"; att ha sonen som vid systers ankomst kommer att vara 3,5 år bak och lillasyster fram på passagerarsidan eller tvärtom? Sonen sitter bak nu på passagerarsidan och när man sitter där så ser man knappt ut för att sätet är skjutet så långt fram.

Så det kommer bli väldigt trångt och osmidigt för mig som förare att ha båda bak.

Hur har ni andra gjort?

Nu vet jag inte hur stor golfen är men jag hade valt att ha lillasyster fram eller i mitten bak :). Förstår att du inte vill ha henne bakom föraren för föraren måste kunna sitta bekvämt och rätt med stolen.

När bebis kommer så ska mina "stora" barn sitta som de sitter nu, en bakom passagerarsätet och en i mitten, sen får bebis sitta fram. Vilket innebär att platsen bakom föraren fortfarande är fri :).
  • lycka 4

Godmorgon tjejer !!
    V 24 och nu tycker jag nästan att tiden går lite sakta =(

Jag har en livlig liten tjej i magen som älskar att puta med rumpan och trycka ut fötterna =) ibland har hon  sån kraft så att det nästan gör ont .

Kl 05 45 vaknade min son överlycklig för att det va morgon ahh
    Idag ska vi upp till stockholm för att titta på två lägenheter så håll tummarna tjejer

• Tesssi
    snuppis skrev 2012-03-14 17:39:27 följande:
    var på mvc idag jag har 25 i sf mått. Är i vecka 25 så de låter ju bra, men ändå frågar folk om de är två och att bebisen kommer tidigare. Varför ser jag så stor ut? 
    Nåväl jag måste äta järntabletter =/
    Jag hade samma SF mått som dig i v.25, och får snarare kommentarer av familjen att min mage är liten... däremot har ingen utomstående kommenterat magen, varken som stor eller liten.
  • IdaElinLivia040611

Jag tycker själv att magen e stor, men andra blir förvånade när jag säger vilken vecka jag är i särskillt eftersom det e 4:an. Men jag e ju van att vara pinnsmal så det e väl därför. Hatar att gå upp i vikt men får vara glad att det bara e magen som ökar och inte övriga kroppen (lår, rumpa mm) Det räcker gott och väl med lite extra lovehandels....bläää.
    Nej hela kroppen skriker efter att få träna. Ska springa 30 min varje dag och njuta av varje sekund. Och köra hårda pass på gymmet, satan va härligt!!!!

Hoppas verkligen att det inte blir snitt och att man är kan vara igång efter typ 4 veckor.  Känner för varje dag som går att det e såååå skönt att detta e sista barnet. 

Imorgon e det dags för 3/4 D ultraljud, jag längtar ihjäl mig Hjärta .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Albins
    emma78 skrev 2012-03-14 18:35:36 följande:
    Yr
    Den frågan får jag varje dag....
    mm, ja oxå. I vecka 26+0 hade ja oxå 25 cm