• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emma78
    RocketQueen skrev 2012-03-13 00:49:19 följande:
    Är det nån mer som svullnat? Jag har fått ta av mig mina ringar och kan inte ens ha min klocka på mig längre. Och på kvällarna när det är som värst kan jag inte ens böja fingrarna utan att det gör sjukt ont. Fötterna är ju inte roliga de heller...

Jag är jättesvullen på kvällarna....Det sticker i fingrarna och vristerna är typ dubbel sise på:(( Har börjat få väldigt ont i ryggen oxå,precis över svanskotan.Får ibland för mig att ryggontet kommer i samband med sammandragningar men sammandragningarna avtar men ryggontet sitter kvar??Har varit påväg att ringa förlossningen flera gånger,men varje gång avtar sammandragningarna så jag har aldrig ringt.....I mina förra grav. hade vi i samma vecka varit inne på förlossningen flera gånger pga sammandragningar så vi känner oss fruktansvärt lyckligt lottade att vi inte behövt åka in ännu!
    Ni som fått eran grav.peng beviljad,hur lång tid har det tagit??Ska skicka in mina papper idag och hoppas på att få gå hem 12 april (söker från den 16:e men är ledig 4 dagar).Hoppas att jag inte är för sent ute! 
  • stjärnfrukt

ÄNTLIGEN! Nu vet jag att jag kommer få pengar från csn, gud vad skönt det känns. Nu kan jag äntligen släppa den oron och börja planera för dottern 2års kalas Skrattande Hon har 4 vänner som hon leker så fint med så vi tänkte faktiskt ha ett litet barnkalas i år, med tingeling-tema (hennes idol just nu Flört ) ska bli så roligt! 

Någon som varit på ullared nyss? Jag ska dit med svärmor den 7april och undrar om någon vet dels om det finns någon docksäng, men också om vad deras trappgrindar kostar?
    Vi har fått in en trappa här hemma nu, så "snart" kommer Nova få flytta upp och lillebror ska få hennes gamla rum. Mycket som ska hinna fixas med andra ord med renovering + att min sambo är uppbokad på jobb 6-7dagar/veckan en månad framöver...  

• Uddabus

Jag fick förklarat av både spec läkare o sjukgymnast att det hänger ihop med foglossningen...

Jag har vissa övningar som jag gör men det hjälper sådär..

Jag har märkt att när jag är igång för "mycket" så kommer det... Kan inte bära något tyngre alls längre... För då kommer det som på posten...

Svårt när man har häst bara så ibland när jag fixar sj i stallet så måste jag ju ta lite... Annars använder jag skottkärran till det mesta...

• Sweet life

Har haft min första kontakt med förlossningen på Danderyd och kan inte säga att jag är imponerad. Ringde pga att jag under de senaste 4 dagarna haft återkommande molande smärta i nedre delen av mage och rygg som i min mening blivit värre senaste dygnet samt att jag känner mig allmänt olustig i kroppen som kvarstår efter intag av alvedon... Hennes svar var kort: Ja, det kan ju vara sammandragningar eller så är det så att fostret trycker mot njurarna. Ring din barnmorska, Ta alvedon och återkom om det skulle göra ondare.

Jag är livrädd för prematur förlossning då vi har x antal såna i familjen. Min syster har två, en född vecka 23+4 och en född vecka 28+2. Jag själv är född vecka 30... Den oron var inte alls intressant för henne...

• Uddabus

Ibland blir jag bara arg... Visst att dem hör massa oro från olika gravida men det innebär ju inte att dem får vara nonchalanta...

Dem kunde bara sagt att om du är jätte orolig så kom in så ska vi kolla på dig... Eller ring din bm idag o få akut tid till henne så hon får kolla dig o om på hennes inrådan åka in till bb osv...

• LillaGrynet

Ingen som har någon erfarenhet av köns-UL? Hur säkert det är? Vilket som är lättast och se eller se fel på? Någon som vet tillfällen där dem sett fel?

• Sweet life
    LillaGrynet skrev 2012-03-13 09:01:30 följande:
    Ingen som har någon erfarenhet av köns-UL? Hur säkert det är? Vilket som är lättast och se eller se fel på? Någon som vet tillfällen där dem sett fel?
    Jag gjorde ett för en vecka sen i vecka 25+0, enligt läkaren är det 110% säkert om man gör det så här pass sent..
  • LillaGrynet

Sweetlife: Tack, blir så orolig av små grejer ibland.. Spelar ju absolut ingen roll.. Men man tar ju till sig barnet på ett annat sätt när man vet könet i vilket fall vi för vi säger hon till bebis i magen och igår kallade tom min mamma henne för lilla Ella och pratar till henne..

• Sweet life
    LillaGrynet skrev 2012-03-13 09:15:24 följande:
    Sweetlife: Tack, blir så orolig av små grejer ibland.. Spelar ju absolut ingen roll.. Men man tar ju till sig barnet på ett annat sätt när man vet könet i vilket fall vi för vi säger hon till bebis i magen och igår kallade tom min mamma henne för lilla Ella och pratar till henne..
    Men vad jag vet är det lättare att se om det är en pojke.. Ganska logiskt med tanke på att det är nått som sticker ut.. Hos oss var det ingen tvekan.. Hela paketet vajadade i vinden..