• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Zvartaliljan

Här tillbringas i stort sett hela dagarna i sängen. Foglossning vore en dröm just nu...det jag har är inte humant och läkarna bara skakar på huvudet o vet inte vad de ska göra...varenda led i kroppen är så extremt överrrlig just nu så jag får ha skenor överallt. Kan inte vända mig i sängen utan att bäckenet knakar o poppar till o gör helvetes ont. O alla läkare frågar samma sak "detta blir ditt sista barn va?" ja just nu känns det verkligen som det....imorgon bär det av till Lund för utredning och jag är rätt så säker på vad den kommer visa. Sen blir det o bestämma sig snart för kejsarsnitt eller vaginal förlossning...känns som ett val mellan pest eller kolera för mig. Vaginal så förvärras mitt framfall och det är redan så pass illa så de måste operera....kejsarsnitt så är det stor risk för mig då jag inte läker särskilt bra och ärrvävnader gärna växer samman så risken är att det blir stora komplikationer efteråt. Ja jag vet inte hur jag ska göra just nu...allt känns bara hopplöst jobbigt. Har även en uvi just nu och Upptäckte även en öm stor knöl i armhålan igår så nu har jag ont där med, 1177 sa att det förmodligen var en infektion i lymfkörtlarna i samband med att brösten växer. Jo tack, precis vad jag behövde.... Ursäkta ett extremt negativt inlägg...kände att jag behövde skriva av mig lite...allt detta har satt sig på psyket så jag känner mig i botten just nu...orkar inte med mina barn heller längre.

• PIO

Enortsmamma- Ring förlossningen!!! bättre att åka in en gång för mycket ist för en gång för lite. o de brukar tycka där att man ska komma in på en koll. Speciellt om du har så mycket sd och om det gör ont. Kan vara skönt att få det uppkollat så kanske du kan slappna av lite mer o då kanske dina sd ger med sej.

Jag har haft jätte mycket sd i helgen och i början av veckan. Va inne på min  veckokontroll igår o tappen är omkring 25mm. Alltså lite kortare än förra veckan men fortf stängt o allt såg bra ut. Har fått börja tagit bricanyl tre ggr om dagen ist för två för att inte ha så mycket sd.
    Går in i v 28 idag (27+0) helt sjukt!! trodde aldrig att ja skulle gå såhär långt. va så intsälld på att få barn i v 24 igen men inte...men ja måste erkänna att ja trodde att ja skulle njuta mera o gilla att vara gravid. men just nu känner ja bara en massa krämpor o ja börjar verkligen känna mej stor. Magen är i vägen. kan inte slappna av ordentligt då ja blir så rädd när ja får sd. Skit jobbigt men känns endå så himla skönt att de inte är så många veckor kvar nu. Herregud vad tiden gått fort endå även om de känns som att den står stilla.
    Längtar efter våran bebis så otroligt mycket!! skulle verkligen inte göra nått om den tittar ut i slutet av maj :)

• PojkarnasMamma85
    AgnesGN: Stort grattis till dina härliga små flickor! Hoppas att allt går bra för er!

Idag är jag konstant hungrig/sugen....inte roligt!
  • Havsjungfrun
    surfinbird skrev 2012-03-13 21:10:18 följande:

Kan ju inte låta bli att skriva om fk när jag själv arbetar där som handläggare. =)

Sjukanmälan måste alltid göras första dagen när man är sjuk, men har man en arbetsgivare gör de oftast detta åt dig till Försäkringskassan och du får därför hem papper. Men om du är egen företagare, arbetslös, föräldraledig, studerar etc. så måste man göra det själv.

Normalt får man inte ersättning för tid före anmälningsdatum. 

Oftast hålls tiderna på handläggningen väldigt bra om allt finns, men det kan även behöva kompletteras om läkarintyg etc. inte är komplett, därav fördröjningen ibland.

Åh,  det var skillnaden. Vad bra att vi fick det utrett. Tack!
  • Havsjungfrun

AgnesGN: Stort grattis till era små tjejer! Hoppas att de växer och utvecklas fint och att ni kan njuta av dem trots alla oro som jag gissar att ni bär på. Kram

• Tre Flickor
    AgnesGN skrev 2012-03-13 21:42:47 följande:
    Hej tjejer. Jag måste få berätta en nyhet. I onsdags, den 7 mars 2012 föddes mina två tvillingflickor med urakut kejsarsnitt i v. 25 + 3. Vi ligger inne på barn 4 i Umeå och flickorna mår, efter omständigheterna bra. De ligger i kuvös med CPAP. Här kommer vi stanna tills flickorna borde ha kommit, alltså mitten på juni, om allt går vägen vill säga. Elsa, heter storasyster som kom 19.23, hon väger nu 685 g och är 31 cm. Angelica är lillasyster och kom 19.24. Hon väger 735 g och är 34 cm lång. Vi hoppas allt kommer gå bra. Att kärlek kunde vara så stark... Anledningen till att de kom var att värkarbetet startade på onsdagsmorgonen och runt 12 åkte jag in på förlossningen. De försökte med värkhämmande dropp men runt 19 var krystvärkarna här. Eftersom tvilling 2 låg i säte var det snitt som gällde, och jag hade aldrig klarat av att sitta upp för att få bedövning utan att ettan ploppat ut så därför sövdes jag. Värkarbetet startade nog för tvilling etts moderkaka hade börjat lossna. Tur det, för hade den lossnat om jag inte varit på sjukhus så skulle våra hjärtan inte ha överlevt.

Hur är det med er då tjejer? Kramar från mig.
    Stort grattis till flickorna och lycka till Skrattande
  • Baby1112

Zvartaliljan: man får klaga. :) Kramar till dig och hoppas det vänder så det känns lättare igen...