• Cloudberry

Bästa bebismaten att göra själv! Receptråd!

Fan satans helvete...lite ot

Jag har varit tvingad att ge min pojk astmamedicin och det resulterar i att han även vägrar ersättning i flaska i sängen som han tidigare accepterat....kul.

Fyfan va enkelt det var att amma.... 

• Fridayyy

Denna favoritar jag. Är taggad till tusen och ska göra egen gröt, har till och med köpt palttunnbröd men än så länge har lille gossen vägrat mat, han är sex månader idag!

• Cloudberry

Dagens var populär

1 sötpotatis
    i Halv vanlig potatis
    50 gram lax
    Lite purjolök
    Dill

Skivade potatisen och ångkokade den med purjon och dill, la i laxen på slutet när det bara var några få minuter kvar. 

Mixade med havregrädde och lite smör. 

• knisse
    Cloudberry skrev 2011-10-29 22:06:31 följande:
    Fan satans helvete...lite ot

Jag har varit tvingad att ge min pojk astmamedicin och det resulterar i att han även vägrar ersättning i flaska i sängen som han tidigare accepterat....kul.

Fyfan va enkelt det var att amma.... 
    oj vad har hänt?
    ett tipas är att aldrig ge medecinen pa ställen där man har det "mysigt" eller äter i vanliga fall utan ha en egen plats för medicenerade (vi har en stol i köket när det är dax för medecin av alla slag)
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Cloudberry
    knisse skrev 2011-10-31 07:53:28 följande:
    oj vad har hänt?
    ett tipas är att aldrig ge medecinen pa ställen där man har det "mysigt" eller äter i vanliga fall utan ha en egen plats för medicenerade (vi har en stol i köket när det är dax för medecin av alla slag)
    Har har lite problem med astma och nej jag ger inte där han ska mysa, det är själva grejen att jag håller andningsmasken över hans ansikte som han inte gillar men det var ett par dagar sedan sist så nu börjar det gå bättre igen. 
  • MamaPapa

Idag har jag gjort mer kycklingcurry som jag skrev om tidigare - den är så poppis.

Och så gjorde jag en kycklingpasta med:
    1 liten kycklingfile
    0.5 av en zucchini, skalad
    Lite lök
    1 vitlöksklyfta
    1 champinjon
    1/3 burk krossade tomater
    ca 0.5 dl kokosgrädde
    Kryddor: spiskummin, paprika, kardemumma
    Blandas och mixas med lite kokt pasta 

• Cloudberry
    MamaPapa skrev 2011-10-31 11:53:43 följande:
    Idag har jag gjort mer kycklingcurry som jag skrev om tidigare - den är så poppis.

Och så gjorde jag en kycklingpasta med:
    1 liten kycklingfile
    0.5 av en zucchini, skalad
    Lite lök
    1 vitlöksklyfta
    1 champinjon
    1/3 burk krossade tomater
    ca 0.5 dl kokosgrädde
    Kryddor: spiskummin, paprika, kardemumma
    Blandas och mixas med lite kokt pasta 
    Den ska testas framöver.

Idag har jag bara gjort en grönsakspuré på sötpotatis, palsternacka och tomat.
  • Cloudberry

Leverpastej i tärningar är bra plockmat att börja med har jag märkt.

Svar på tråden Bästa bebismaten att göra själv! Receptråd!