• Lavish

Bästa bebismaten att göra själv! Receptråd!

Lilla Lime skrev 2011-10-31 17:11:19 följande:
    vad är butternut pumpa?
    Ja det är en långsmal pumpa, ljusorange utanpå, som du hittar i större matbutiker bland grönsakerna. Mycket god att koka eller ugnsrosta!
  • Lilla Lime
    Lavish skrev 2011-10-31 17:59:35 följande:
    Ja det är en långsmal pumpa, ljusorange utanpå, som du hittar i större matbutiker bland grönsakerna. Mycket god att koka eller ugnsrosta!
    aha. tack
  • Natulcien
    Cloudberry skrev 2011-10-29 15:43:37 följande:
    Recept?
    Vi körde det klassiska receptet:

http://www.recept.nu/1.12302/werner_vogeli/varmratter/kottfars/wallenbergare

Fast utan salt i sonens biff.
    Sen mosade jag ihop hans biff med rotfruktspuré och grädde... Mums...hade han sagt om han hade kunnat prata... Glad
  • Fridayyy

när ni mixar pasta, hur får ni bra konsistens då? när jag kör i mixer eller med stavmixer blir det lätt klumpar och ingen slät massa.

• MamaPapa
    Fridayyy skrev 2011-11-01 15:51:11 följande:
    när ni mixar pasta, hur får ni bra konsistens då? när jag kör i mixer eller med stavmixer blir det lätt klumpar och ingen slät massa.
    Jag mixar alltid med annat - att mixa pasta för sig går inget vidare. Så gör jag tex köttfärssås o spagetti så lägger jag spagettin i såsen och mixar sedan allt ihop.
  • Natulcien
    Jag har aldrig mixat pasta. Jag har använt Risoni istället som är så små att man inte behöver mixa.
  • knisse
    jag kör med manna i stället kokad i vatten och avhäld i en sil
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • amorosa

Favoritar för framtida bruk!

www.baby-langtan.bloggplatsen.se ♥BF 2012-02-12♥
  • Brucean78

En fråga från en novis i köket. Sötpotatis, har jag bara tillagat i ugn. Hur funkar det kokt och hur länge ska det kokas? Funderar på det som smakis - älskar smaken själv!

• Cloudberry
    Brucean78 skrev 2011-11-02 23:30:53 följande:
    En fråga från en novis i köket. Sötpotatis, har jag bara tillagat i ugn. Hur funkar det kokt och hur länge ska det kokas? Funderar på det som smakis - älskar smaken själv!
    Jag skalar och skivar den i cm-stora skivor och ångkokar den i en sil i en kasrrull med lock över. Tar max fem minuter. Har inte testat på något annat sätt.
Svar på tråden Bästa bebismaten att göra själv! Receptråd!