Bästa bebismaten att göra själv! Receptråd!
annars finns det minst en firma som säljer det i sverige larsa eller sa heter dom.
Igår gjorde jag hamburgare med couscous och aubergine till Selma. Det tyckte hon var toppen!
Stekte hamburgare och aubergine väldigt försiktigt på låg värme tills de var mjuka och klara. Kokade couscous och mixade alltsammans med grädde.
Får en 6-månaders äta puré som är gjord på ugnsrostade rotfrukter och kyckling? Eller bör jag koka separat till honom?
Favoritar!
Min pojk älskade när jag gjorde fisk
Min pojk älskade när jag gjorde fisk
Pasandra: Jag hann inte se svaret innan det var dags att laga. Jag fegade ur :-P Tog undan bitar till honom och skar bort kycklingbitar (det var kycklingklubbor så det gick bra). Kryddade likadant (fast lite mindre) men hoppade över saltet till honom såklart, och kokade det. Än har vi inte testat men det smakade bra (som "bra" som barnmat kan smaka så jag hoppas han gillar det =). Det funkar ju ganska bra att bara ta undan lite av vår mat, innan man saltar, och göra puré till lilleman.
Nja, precis, brända bitar känns inte bra att ge till en bebis. Nästa gång vågar jag nog ugnsrosta även hans mat =) Inbillar mig att det blir godare än att koka allt (och smidigare när mamma ändå ska ugnsrosta).
knisse: Ja det var så det blev, kokade till honom istället.