• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Zirap

Välkommen Tuffs80! Så jobbigt att bli flyttad en hel månad :/ Men hade hade i alla fall en blödning som du var osäker på vad det var, eller förstår du inte alls hur det gått till med "flytten"? 

• Tuffs80

Nej ingen blödning sedan mitten av juli. Dock var jag osäker på exakt när i juli.

• Nicolee

Hej hej, hoppar in här, ända umeå människorna jag kunde hitta :P

Jag är i vecka 6 och lite till.
    Det blir vårt första barn så det känns helt otroligt, men nervöst :P

• Flattis

Skoj att känna igen lite folk när man skummar tråden. Jag väntar själv i början av juli, första barnet så det känns än så länge väldigt märkligt, jag tror inte riktigt det har gått in än. Jag går liksom och väntar på missfall, för det vore mer normalt och greppbart än att jag ska bli mamma, vilket ju är ett helt abnormt resonemang såklart.

Jag mår knappt illa och känner inte av det på så starkt på så många andra sätt heller, så än så länge är det största problemet faktiskt boendet. Att bo i lägenhet utan hiss känns inte så hållbart i längden, måste jag säga, och det är inte skitlätt att hitta någon bra bostad. Så, ni med lite erfarenhet: NÄR börjar det vara jobbigt på riktigt att gå i en massa trappor? Hur mycket panik borde jag ha? Ska jag ta det jag hittar, eller kan jag lugnt vänta lite till så att jag kan få en lägenhet som jag faktiskt kommer att trivas i?

• marieotyra
    Flattis: Jag tror det beror lite på hur man har det med förråd/garage för vagnen och om man vill kunna lämna vagnen ute när dom sover. Har flera kompisar som har två barn och bor två trappor upp utan hiss så visst går det, men det klart att det kan vara smidigare. Jag bor i hus på vischan så här är det ju enkelt att bara dra in vagnen i garaget, låta lillan sova utanför köksfönstret eller sova kvar i bilen så visst tycker jag att det låter jobbigt. Men allt blir ju vad man gör det till... Välkommen förresten!

Välkommen Nicolee! 
  • Zirap

Välkommen Flattis. I min förra graviditet fick jag förlossningar i vecka 17 och då blev det besvärande med trappor, men det var inte så att jag inte kunde gå i dem. Jag skulle rekommendera att ni i stället letar lägenhet så att ni har flyttat klart innan bebisen kommer, för det är mest barnvagnen jag tänker på som ett problem. Det är inte roligt att behöva lämna den nere i trapphuset, om det ens är tillåtet. Och att släpa upp den för trappor är inget man gör annat än i nödfall. Så börja leta aktivt, men känn att ni är nöjda med den bostad ni väljer innan ni tar den.

• micksaan
    marieotyra skrev 2011-11-19 21:52:19 följande:
    Tycker att jag har testat gå ifrån henne, men kanske måste göra det mer tydligt. Måste ju vara det enklaste sätter för det spelar absolut ingen roll hur arg eller lugn jag försöker vara så är det bara sååå kul! Sen har hon sjukt mycket missriktad energi precis innan hon ska gå och lägga sig...

Sunshined: Hur gick tågresan?

Tågresan gick bara bra. Får se om det blir en lika smidig resa hem idag.
Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012