• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Zirap

Vi har fått tid för KUB den 29onde november, så då blir det första titten! Sedan till RUL vill vi nog eg båda veta vad det blir för kön, men eg vill nog inte sambon att jag ska veta. Så jag tror att vi kommer att låta bli att tjuvkolla denna gång.

• sleepingangels
    fettofjant skrev 2011-11-10 22:04:01 följande:
    jag och min man träffade en läkare i samband med mitt RUL idag på spec mödravården på NUS..
    min man tog upp just det här med kameraförbudet och läkaren sa att bara man säger till/ber om lov
    innan så är det ingen fara. det ska va nått allvarligt om dom nekar dej att ta några bilder.
    eller om du ger dom kameran så dom kan ta bilder.. t.ex.

Ok det är ju bra.

Jag är som orolig över saker och ting men då ska vi fråga :) 
  • Zirap

Jag lyckades precis höra hjärtljuden med min angel sound! Ca 11+0 idag. För en vecka sedan gick det inte alls, men nu behövde jag inte leta i mer än 10s

• Zirap

Sambon köpte den till mig i present i början av förra graviditeten. Antar att han köpt den på internet.

• bejbisen

Jag skulle oxå vilja ha en angelsound!

Jag har dock fått rejäl viktnoja! Ja gick ner 8,5-9 kg i början på året, då ja ansett att ja haft några för många kilon på min kropp. Nu har jag redan gått upp närmare 5kg! Och är bara i mitten av v.12. Hoppas verkligen att de ska sluta skena iväg snart!

De där med att ta reda på kön på RUL. Vi tog inte reda på de de 2 andra graviditeterna. Så ja känner att de skulle va lite kul att testa veta könet en graviditet. Samtidigt så älskar ja den där överraskningen på förlossningen! Maken vill nog inte ta reda på könet iaf

• Sofi81

Sleepingangels: var det idag ni var och gjorde ul?? Hur gick det??

• sleepingangels
    Sofi81 skrev 2011-11-16 18:46:15 följande:
    Sleepingangels: var det idag ni var och gjorde ul?? Hur gick det??

<hej jo jag gjorde ul i onsdags. Dom såg en hinna men inget foster. Hon mätte hinan och enligt den var jag i vecka 6+5 så det kan vara för tidigt att se nå. men hon tyckte hon såg ett hjärt ljud så vi ska tillbax om två veckor igen och titta. Nu håller vi bara tummarna att det är nått!!
  • Sofi81

Då håller jag mina tummar!!!!

Hur är det för alla här i tråden då?? Väldigt tyst är det då??

Själv har jag åkt på en förkylning, men verkar inte bli så farligt, har varit hemma från jobbet idag och myst med lille plutten, min stora kille han åkte till sin pappa i går kväll!

Nu blir det mys i soffan med lite godis och snart Idol!

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012