• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Zirap

Jag är så himla trött hela tiden, men illamåendet har minskat något vilket är skönt. Jag kan tex äta choklad nu (kommer inte ihåg om jag skrivit det redan) så det är jag ohyggligt glad för. Jag känner mig så tillfredsställd av att få sätta i mig choklad, det lugnar själen på nåt vis, hihi.

Börjar få mer å mer ont i brösten. Inte kul när en viss 1-åring ska klättra upp på en när man ligger i soffan å han använder armbågarna för fullt för att kravla sig fram.

Jag har lämnat blodprovet för KUBtestet. Längtar verkligen till ultraljudet om 1,5 vecka. Tanken slog mig att det är ju då vi får veta om det är en eller två (!) Men samtidigt så tror jag inte att det kan vara två, jag mådde ännu sämre förra graviditeten å då var det ju "bara" en. Jag har fått för mig att folk är mer påverkade av tvillinggraviditeter. Sedan har vi det inte i släkten heller, så "risken/chansen" känns inte överhängande. Ska även bli kul att få ett BF eftersom jag saknar det i dag även om jag har ett hum om vilken vecka det borde röra sig om. 

• Syster Norr

Mitt illamående börjar också dämpas något. Har också åkt på en rejäl förkylning och känner mig lite mer ömklig än normalt.  Har nog att göra med att jag är så otroligt trött, orken är som bortblåst.
    Har också  bokat in tid för KUB men det är nästan en månad bort så det känns som en lång väntan.

• Zirap

Å en annan sak förresten - jag drömmer otroligt mycket nu, men det är så osammanhängande att jag känner mig alldeles matt av att försöka få ordning på drömmarna. Jag vill som sortera intrycken fast jag inte ens är vaken. Knasigt.

• marieotyra
    Zirap: Då skulle du gå till min barnmorska, hon är helt fascinerad av drömmar under graviditet. Jag måste ha varit en besvikelse förra gången för jag var så däckad så jag kom då inte ihåg en enda dröm...*haha*

Även här har illamåendet lättat betydligt så nu känner jag mig som människa igen. Däremot har Tyra varit hemma från dagis i en vecka med ögoninflammation. Ytterst lite men eftersom det blir kletigt i ögat typ en gång om dagen så kan hon ju ändå inte gå tillbaka...lite irriterande...

Jag funderade på KUB innan jag gick till barnmorskan för inskrivning, men utan någon övertalning från hennes sida så försvann bara tanken på det. Skumt att man kan ändra inställning bara genom att prata om det och inte få någon ny information som man inte hade innan...
  • Zirap

Egentligen tror jag ju absolut inte att bebisen ska ha Downs och känner mig inte orolig för det heller. Men eftersom både jag och min sambo är av den åsikten att vi (hur hemskt det än låter) skulle "sortera bort" ett sådant foster, så känns det ändå rätt att göra testet. Sedan är sambon inte villig att göra fostervattensprov som ett första steg pga den ökade risken för missfall, så därför "räcker" det med KUB så länge vi får en bra siffra där. Å dessutom så uppskattade jag verkligen det extra ultraljudet förra gången, så därför ser jag fram emot det mest som en rolig grej, även om det finns allvar i bakgrunden eller vad man nu ska säga.

Sen har man ju såklart det där med att det kostar en stor slant... men det får det vara värt tycker jag. Vi lever ganska snålt så vi tar det från sparade pengar. 

• Syster Norr

Zirap: Vi resonerar lite som er. KUB känns ok, och skulle vi få väldigt dåliga siffror där så får vi ta ställning till FVP då.

Funderar på att boka in mig på gravidyoga, gick förra omgången jag var gravid och det var så härligt. Har för mig det är ok efter v 15 så då skulle jag kunna gå en kurs efter jul.

• Tuffs80

Får man hoppa in här? Ska ha mitt andra barn 14 maj. Trodde det skulle bli tidigare men på ul i går blev jag bakåt flyttad en månad och ska göra om det ca 15 dec

• marieotyra

Välkommen Tuffs80! 

Zirap: Jo, jag skulle nog också fundera på vad man skulle göra om man visste att det var ett barn med kromosomfel. Jag var rätt nojjig precis i början på graviditeten men vet inte riktigt varför jag inte känner så längre.

By the way, vad gör man med en 1,5-åring som slåss (än så länge bara oss föräldrar)? Hon bara skrattar och tycker att det är ännu roligare när jag säger ifrån. Har slut på idéer...

• micksaan

Jag har brukat gå ifrån Saga om hon inte slutar efter att jag sagt åt henne en eller två gånger tillsammans med att jag tagit bort hennes hand/arm från mig. Prövar även säga att hon ska vara snäll i stället och ge en kram eller puss. Går jag ifrån henne så slutar hon.

• marieotyra

Tycker att jag har testat gå ifrån henne, men kanske måste göra det mer tydligt. Måste ju vara det enklaste sätter för det spelar absolut ingen roll hur arg eller lugn jag försöker vara så är det bara sååå kul! Sen har hon sjukt mycket missriktad energi precis innan hon ska gå och lägga sig...

Sunshined: Hur gick tågresan?

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012