• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • sleepingangels

Hej alla!

vad tycker ni om att det ska bli kamra förbud inne på sjukhuset?

Jag vill gärna fotta min förlosning och ta kort på barnet när det kommer men nu kanske man inte kommer att få göra det!

Jag blir faktist lite arg det är väll endå mitt val!!       

• sleepingangels
    bejbisen skrev 2011-11-10 20:48:53 följande:
    Subshined: ja, de skulle man ju oxå kunna göra. Annars få hon väl fixa fram en tid. Inte mitt fel att hon tabbat sig isåfall

Usch, vilken start man fick på arbetsdagen. Hann jobba i 30 min innan ja hör ett vrål, då har en 21 årig grabb klippt av 2 fingrar i pressen sen dess ha man varit rätt skakis. Hade krismöte i några timmar å så. Fy fan säger ja bara. Sjukt hur fort saker händer alltså

Ursa! Vilken hemsk dag! Hoppas han mår bra.
  • fettofjant
    sleepingangels skrev 2011-11-10 21:49:22 följande:
    Hej alla!

vad tycker ni om att det ska bli kamra förbud inne på sjukhuset?

Jag vill gärna fotta min förlosning och ta kort på barnet när det kommer men nu kanske man inte kommer att få göra det!

Jag blir faktist lite arg det är väll endå mitt val!!       
    jag och min man träffade en läkare i samband med mitt RUL idag på spec mödravården på NUS..
    min man tog upp just det här med kameraförbudet och läkaren sa att bara man säger till/ber om lov
    innan så är det ingen fara. det ska va nått allvarligt om dom nekar dej att ta några bilder.
    eller om du ger dom kameran så dom kan ta bilder.. t.ex.
  • Zirap

Står det någonstans att det SKA bli det på NUS? I så fall är det ju för att skydda personal å andra på sjukhuset och det har jag full förståelse för. Jag skulle bli vansinnig om jag blev fotad hela tiden i mitt arbete. Ett förbud skulle i mina ögon i praktiken förbjuda mig att få med personalen på bild utan att fråga först, eller kanske skriva på ett papper och det tycker inte jag vore hela världen. Ett totalt förbud mot att helt fota den egna bebisen är jag inte rädd för att det kommer att inträffa i sverige. Det ligger för mycket tradition i en sån grej.

• micksaan

Nej jag kommer absolut ha med både filmkamera och kamera. Förra gången filmade vi bara då vi var ensamma i rummet, så ingen personal finns med. På något foto kom någon ur personalen med just då i ögonblicket då jag fick upp Saga på bröstet. Men de bilderna håller man ju för sig själv. Jag förstår personal som kommer med på bild och sedan hamnar ute på bloggar, facebook m.m. utan att gett sin tillåtelse. Men om man bara fotar sig själv och sitt barn, det kan de väl aldrig förbjuda.  

• Syster Norr

Hej i tråden, hoppas det är ok att jag hoppar in här. Efter lite besvärligheter verkar det som att vi väntar ett syskon i juni.

• marieotyra

Välkommen norrlandssyster! 

Jag är heller inte oroad för kameraförbudet. Det enda det lär kunna påverka är dem som vill videofilma hela förlossningen om det är personal som inte tycker att det är lämpligt. Att knäppa kort på sin egen lilla bebis har jag (oavsett vilka förbud som finns) svårt att tro att någon skulle bry sig om i vilket fall som helst...

• Sofi81

Norrlandsyster:  Välkommen hit!

SUNSHINED : Man vet aldrig, det återstår ju att se, men alla sånna tester enligt kinesiska almenackan och så visade att det skulle bli en liten flicka. 

Kommer nog inte att kunna hålla mig när vi är där på RUL utan jag kommer att fråga vad det blir för kön, hoppas bara pappan tycker det samma :) 
    Hur tänker ni andra göra??

• micksaan

Vi har ju redan haft RUL men vi ville precis som förra gången inte ta reda på könet i för väg. Så vi väntar spänt till mars. Känslan hittills säger flicka, men man vet aldrig om den ändras framöver. Jag hade samma känsla med Saga, dock osäkerhet de sista 2 veckorna typ.

• marieotyra

Jag vill veta men min sambo vill inte veta. Förra ultraljudet hade jag argumentet att allt var ju ändå nytt med graviditeten så då gjorde det ju inget om man visste könet. Så nu tycker han att jag har förbrukat min åsikt....

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012