• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • micksaan

Kul att få se bebisen Marie, och att allt såg fint ut.

Jag drömde skumma drömmar inatt. Har haft återkommande drömmar om tvillingar denna graviditet. Nu inatt hade ena tvillingen tryck ut hela armen gennom magen...och Maria (barnmorskan) var inte alls brydd. Men de plockade ut den bebisen i alla fall. Sen var andra bebisen också ute lite senare. Och då plötsligt var det två råttor vi hade fått. Jätteskumt!

Haft en annan dröm tidigare, dock var det bara en bebis, men den kom ut och förvandlades sen till en hund! :-O 

• Tuffs80
    micksaan skrev 2011-12-28 11:33:00 följande:
    Kul att få se bebisen Marie, och att allt såg fint ut.

Jag drömde skumma drömmar inatt. Har haft återkommande drömmar om tvillingar denna graviditet. Nu inatt hade ena tvillingen tryck ut hela armen gennom magen...och Maria (barnmorskan) var inte alls brydd. Men de plockade ut den bebisen i alla fall. Sen var andra bebisen också ute lite senare. Och då plötsligt var det två råttor vi hade fått. Jätteskumt!

Haft en annan dröm tidigare, dock var det bara en bebis, men den kom ut och förvandlades sen till en hund! :-O 
    Vilka knepiga drömmar. Har inte drömmt nått skummt än men det kommer nog. Hade några skumma drömmar förra gången.
  • Janniiique

vecka 19 (18+3)

det här med drömmar- när jag väntade elvira så födde jag ut en leguanödla, där gick jag runt med min ödla på bb medan alla andra mammor hade riktigt små söta bebisar. haha!
  • Eliin87

Jag har inte alls kunnat hålla i plånboken när det gäller lillan ;D Det är så mysigt att gå runt alla bebissaker, det blir än lite mer verkligt att man snart ska ha en liten skrutt.

• Janniiique

dags för RUL om nån timme. är så nyfiken.
    håll tummarna att den lilla vill visa sitt kön. 

• Zirap

Janniiique: Jag håller tummarna! Nu är vi också nyfikna. Kunde ni se?

• Janniiique

Livlig filur i magen. Flyttades tillbaka en vecka, nytt bf-datum 1 Juni.
    vi fick en 3D bild på bebis som inte ville visa sitt kön. 
    tillbaka på ultraljud i vecka 32. moderkakan låg så långt ner.
    men allt såg bra ut, och ett starkt hjärta slog.

• Janniiique
    BF-LISTA!
    Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April: 
    27 April- Eliin87

Maj:   
    1 Maj - Cinan, andra barnet 
    10 Maj- Tuffs80
    28 Maj, marieotyra, andra barnet

Juni: 
    1 juni - Zirap, andra barnet - Janiiique, andra barnet.
    3 juni - bejbisen, tredje barnet 
    10 Juni - AgnesGN, första barnet 
    11 Juni - hillee, första barnet

Juli: 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
  • marieotyra

Härligt Janniiique! Tycker 3D bilderna är lite läskiga även om det ser mer verkligt ut än på 2D.

Har varit och käkat hos några kompisar idag. Efter en timme där var Tyra less och gick och klädde på sig ytterkläderna, vinkade mig till dörren och pekade på mina skor. Man bestämmer inte så mkt själv nu för tiden...

• hillee

Janniiique- Va kul att du fick se i 3D, hoppas vi också får göra de när de är dax igen! :)

Jag och sambon är nere och hälsar på hans mamma+syskon i karlskrona. Flög hit i onsdags, resan hit var inge kul! ume-sthlm gick finfint, sthlm-ronneby däremot ingen höjdare. magen var stenhård och det var jättemycket luftgropar vilket resulterade i att spypåsen åkte fram. Eric var så duktig,  höll mitt hår och fläktade så mycket han kunde. känner redan lite halvångest över flygresan hem....huga!

Imorgon-nyårsafton, då blir det middag med familjen här sen ska vi träffa Erics kompisar. Blir nog en kanondag!
    Gott nytt år allihopa, 2012 kommer bli ett underbart år! :)

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012