• apsolut

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Exempel (!) på skor i denna prisklass : http://nelly.com/se/skor-kvinna/skor/festskor/by-malene-birger-632/kirma-632112-14/

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Om du svarar ja,
    Vad är max beloppet som du är beredd att ge för ett par skor?

Om du svarar nej.
    Vad är max beloppet som du är beredd att ge för ett par skor? 

Om du svarar nej för att du inte har råd. Skulle du svara ja om du hade råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-30 14:30
    nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/632112-0014

Denhna länken fungerar hoppas jag

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?
  • Maac

Ca 1500 är gränsen för skor känner jag. Jag har köpt vinterkängor för ca 1200, och de varar i flera år.

När det gäller finare skor, så köper jag billigare, max 500.

• Insatt

Om jag hade råd och tyckte att de var värda priset. Dock inte för dojjorna i länken

• IngenVet

Nja. Med den vanliga medelsvenssonekonomin som vi har nu skulle jag aldrig ge så mycket för ett par skor. Skulle vi vara snuskigt rika kan jag inte garantera att jag inte skulle tänkt annorlunda. 

Mina dyraste skor har kostat mig 1500kr och det är väl acceptabelt om det är några man verkligen vill ha. Nu har jag iof inte använd dessa mer än kanske 2-3 grr så jag har lärt mig av mitt misstag ;)

Men min smärtgräns för några jag verkligen skulle vilja ha är nog 2000 kr men då ska dom fan va PERFEKTA! 

• Cloudberry

Mm, och här ser vi tydligt skillnaden mellan höginkomsttagare och medel- eller låginkomsttagare.

• Insatt

Fast bästa känslan är ju ändå när man lyckas hitta ett par skor riktigt billigt. Kommer fortfarande ihåg när jag köpte ett par klassiska vinterkängor för halva priset på reapriset (jag har små fötter och modellen är kanske lite "grabbig") så de kostade 300 istället för 1300

• EllanEriksson

Cloud: Jag är låginkomsttagare men vill jag unna mig nått, gör jag det ^_^
    Sedan får jag väl anpassa det unnandet men jag kan fortfarande göra det.

• Fiyali

Runt 1000 lappen om det var "viktigt" för mig att ha just de skorna... Hade jag haft ändlöst med pengar hade ju prislappen inte spelat någon roll, men det är inte så att jag ens skulle stå och fundera över om jag hade råd eller inte i nuläget. Skor som kostar så mycket står fint i affären :)

• tackförfisken

Jag har st 35 i skor... får alltid handla på barn:( hittar jag ett par riktigt snygga i min storlek handlar jag...bryr mig inte ( ja, nästan) om priset då...

• Effie

Nä. Jag köper hellre flera par och varierar.

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?