• apsolut

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Exempel (!) på skor i denna prisklass : http://nelly.com/se/skor-kvinna/skor/festskor/by-malene-birger-632/kirma-632112-14/

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Om du svarar ja,
    Vad är max beloppet som du är beredd att ge för ett par skor?

Om du svarar nej.
    Vad är max beloppet som du är beredd att ge för ett par skor? 

Om du svarar nej för att du inte har råd. Skulle du svara ja om du hade råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-30 14:30
    nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/632112-0014

Denhna länken fungerar hoppas jag

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?
  • Meddelande borttaget
  • Sveriges Värsta Granne

Absolut!, själv anser jag att alla skor under 5000:-/par måste vara skit.

www.mingranne.se nu vinstfri, organisationsfri, företagsfrioch produktfri!
  • Naoko

Jag har aldrig köpt ett par skor som kostat mer än ca 1600 men det är möjligt att jag skulle göra det i specialfall om de var precis vad jag behövde. 

Det skulle dock inte handla om festskor, det känns ju inte som att de behöver hålla så bra om man bara ska ha dem vid enstaka tillfällen och mest inomhus. 

• Naoko
    Jennie med ie skrev 2011-10-01 10:34:49 följande:
    Inte nödvändigtvis, det handlar ju om prioritering, intresse o s v också. Kan jag och maken som är max medelinkomsttagare (tror vi befinner oss i nedre delen av den kategorin) lägga  en drös tusenlappar på våra två bilar varje månad så kan såklart nån annan lägga 3-4 tusen på ett par skor då och då..
    Sant, jag vet inte vad jag räknas som men sedan jag gjorde mig av med bilen blir det rätt mycket mer pengar över och även om jag inte köper skor för den summan ts handlar om så skulle det ju kännas som en betydligt bättre investering än mina bilreparationer gjorde. 
  • Momalicious

Nej. Hade jag varit mångmiljonär och inte brytt mig så visst, men jag kan komma på betydligt roligare och viktigare saker att bruka de pengarna på än ett par skor.

• anayia
    SilverLadyG skrev 2011-10-01 09:27:24 följande:
    Efter att ha läst tråden, att ändå är ganska så många beredda att lägga över 2500 kr på sina skor, undrar jag, lyxfällan varning? Handlar ni skor på kredit?
    Jag har aldrig köpt någonting på kredit. Varför skulle det vara lxyfällan varning bara för man har andra intressen och prioriteringar än vad du har?
  • Naoko
    SilverLadyG skrev 2011-10-01 09:27:24 följande:
    Efter att ha läst tråden, att ändå är ganska så många beredda att lägga över 2500 kr på sina skor, undrar jag, lyxfällan varning? Handlar ni skor på kredit?
    Nej, jag skulle inte köpa skor för pengar jag inte har. 
    Sedan får man ju ha i beräkningen hur ofta man faktiskt  köper de där skorna, det är ju knappast skor som håller i bara ett år jag skulle betala de summorna för.
  • Seven Costanza

Nej, inte i nuläget eftersom jag prioriterar att spara så mycket det går. Hade kunnat tänka mig att lägga max 2000 och då skulle det vara på vinterstövlar, men jag hade troligen inte gjort det. Dock håller jag med om att det ofta inte är särskilt ekonomiskt att köpa de billiga skorna heller eftersom de ofta inte håller mer än en säsong. Men om jag skulle köpa ett par skor som jag betraktar som trendiga skulle jag inte lägga en större summa då man kanske ändå är trött på dem ganska snabbt. .

• tricky

Kan utan problem kopa ett par skor for 3449. Har skor som kostar betydligt mer an det.

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?