• apsolut

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Exempel (!) på skor i denna prisklass : http://nelly.com/se/skor-kvinna/skor/festskor/by-malene-birger-632/kirma-632112-14/

Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?

Om du svarar ja,
    Vad är max beloppet som du är beredd att ge för ett par skor?

Om du svarar nej.
    Vad är max beloppet som du är beredd att ge för ett par skor? 

Om du svarar nej för att du inte har råd. Skulle du svara ja om du hade råd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-30 14:30
    nlyscandinavia.scene7.com/is/image/nlyscandinavia/632112-0014

Denhna länken fungerar hoppas jag

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?
  • EvelinasSyster

Hahaha i helvete heller. De dyraste skorna jag köpt kostade 700 och det är mina fotbollsskor. Och jag tycker egentligen att dom är alldeles för dyra. Vanliga skor lägger jag max 300 spänn på. Skor är skittrist, köper inte nya förrän dom jag har faller sönder typ ^^

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • Cloudberry

För att svara på TS, inte en chans i helvetet. Mitt intresse ligger inte i skor.

• FasterK

Absolut, om jag hade råd. Nu är jag arbetslös, så vad jag kan lägga på skor är noll kronor. Får slita på det jag har och skulle verkligen behöva nya.

Hade jag en lön som på det jobbet jag hade, så skulle nog min smärtgräns vara ca 1500-2000 kr och det skulle då gälla vinterskor/stövlar.

Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • Milkina cerka

Eh, n e j, det bästa jag vet är att hitta sådant jag vill ha(dvs även skor) så billigt som möjligt, d e t  får jag en riktig kick av.

Insatt skrev 2011-09-30 23:49:34 följande:
    Fast bästa känslan är ju ändå när man lyckas hitta ett par skor riktigt billigt. Kommer fortfarande ihåg när jag köpte ett par klassiska vinterkängor för halva priset på reapriset (jag har små fötter och modellen är kanske lite "grabbig") så de kostade 300 istället för 1300
    Precis.
    °?°?° www.kottfrimandag.se °?°?° www.aktavara.org °?°?°
  • Krokimodell

Jag köpte skor på Myrorna för 50 kr en gång, och när jag träffade min kusin (som förstår sig på skor) berättade hon att det är ett riktigt dyrt märke, och att skorna hade kostat 2 000:- kr i vanlig butik.

Say it loud. I am unable to say 'proud' and I am proud.
  • dexters

Svar: Ja!

Köpte jacka igår för 7.990:-  

• Primrose

Svar: JA

Om jag hade råd, förstås. Och jag är ganska säker på att jag har lagt ut något liknande några gånger, när jag har haft gott om pengar. För närvarande skulle jag dock inte göra det.
    De senaste litet dyra skor jag köpte var ett par MBT-skor förr sommaren. Annars har jag nog inte lagt ner mer än 1500kr på något par (och då har det varit stövlar) de senaste åren.

• prospicientia

Jag har ett par handsydda Church som jag pröjsat 5000 kr för. Älskar dem. Sen har jag ett par mer vardagliga finskor som jag också gillar och kan gå lite längre i som kostat runt 1500.

Ett antal kängor för ett antal tusenlappar har man ju hunnit med, liksom fritidsskor (som mest 1400). Räknade en gång ut milkostnaden för ett par som blev utslitna för ett antal år sen. Kommer inte ihåg resultatet, men det var i varje fall inte många öre (kan ha varit typ 11)! Man får ju vara rädd om fötterna. ... och sen skall man ju hitta skor som passar mina smala hälar också, vilket ofta känns närmast omöjligt. Allting skaver eller glappar och sulorna på de flesta vanliga fritidsskor är riktigt usla och går dessutom sönder fort.

Sportskor, som t.ex. löparskor avskyr jag däremot att lägga ner pengar på, men jag vet att de är dyra. I vissa sammanhang har man varit tvunget att köpa nåt.  

• Agent 355
    Cloudberry skrev 2011-10-01 00:30:45 följande:
    För att svara på TS, inte en chans i helvetet. Mitt intresse ligger inte i skor.
    Jag säger samma lika.
    Skoaffärer är en plåga och ekonomin knappast extraordinär. MEN vore jag helt världsfrånvänt förmögen hoppas jag att jag ändå skulle ha vett att lägga pengar på smartare saker än, eh, vanliga ickereceptbelagda skor.
  • CarpeNoctem

Nooo! verkligen inte, hade haft ångest i fleera veckor efter isåfall.
    Tänk så mycket mer man skulle kunna få för pengarna..

Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att betala 3449 kr för ett par skor?