Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
när ska den här tråden flyttas till sandlådan?
hahahah
Oj vad hemskt jag dööör. Akta så du inte får en attack så upprörd du är över löken.
Okej, du fött ut en liten vampyrbebis?
Då är såklart inte vitlök att föredra, för du tänker såklart på ditt barns bästa.
Jisses, ja det är nog sandlådedags...
Tycker att man kan ge barn vitlök eftersom det är nyttigt så länge ingen är allergisk..
På ett sätt förstår jag att det är jobbigt, men du kan väl inte på allvar mena att dagis ska utesluta vitlök ur kosten?
Min son har problem med lök själv. Han har inget emot smaken av det i mat, men får han lök (speciellt stekt) i bitar kräks han rätt ut, jag misstänker att det är något med konsistensen.
Tanken att ringa dagis och be att få lökfri kost till honom har inte ens slagit mig, han är ju liksom inte allergisk. Och det är inte din näsa heller, så det är nog bara att bita ihop.