• Anonym (Fyyy äckel)

Dagis ger mitt barn VITLÖK...

Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?

• Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...
  • Anonym (Lägg av!)
    LinneaJosie skrev 2011-10-06 23:43:48 följande:
    Åh, hoppa ner från dina höga hästar är du snäll. Du klagar på att människor driver med TS men kan inte låta bli att uttala dig nedlåtande om andras sätt att uttrycka sig?
    Höga hästar? För att man vill använda språket på ett bra och lättläst sätt? Är det inte så man för diskussioner, som ett forum är till för?

För att återgå till ämnet; Att gnälla för att någon inte tål lukten av vitlök, är att ungefär gnälla för att någon inte tål nötter (som någon redan har angett som exempel). Det är den logiken jag inte förstår!

Alla känner, tycker och känner smak olika!
    Bara vara Kalle gillar vitlök/oliver/glass innebär inte detta att Kamilla gör det.

Detta är sånt jag lär mina 1-6 åringar på jobbet! Inte ska man väl behöva lida för en sån sak? Och det är ju det hon ber om råd för. 
  • Miss Cee
    Anonym (Fyyy äckel) skrev 2011-10-06 23:35:05 följande:
    Borsta tänderna hjälper inte för en andedräkt. Tyvärr
    Hjälper här iaf. Men det kanske är en supervitlök de serveras på dagis, who knows :)
  • regnbågspappan

när ska den här tråden flyttas till sandlådan?

• Boyboyroom

Oj vad hemskt jag dööör. Akta så du inte får en attack så upprörd du är över löken.

• likeabaws

Okej, du fött ut en liten vampyrbebis?
    Då är såklart inte vitlök att föredra, för du tänker såklart på ditt barns bästa.

• Matte72

Jisses, ja det är nog sandlådedags...

• sandraa89

Tycker att man kan ge barn vitlök eftersom det är nyttigt så länge ingen är allergisk..

• apsolut
    Matte72 skrev 2011-10-07 03:07:23 följande:
    Jisses, ja det är nog sandlådedags...
  • Anonym

På ett sätt förstår jag att det är  jobbigt, men du kan väl inte på allvar mena att dagis ska utesluta vitlök ur kosten?

Min son har problem med lök själv. Han har inget emot smaken av det i mat, men får han lök (speciellt stekt) i bitar kräks han rätt ut, jag misstänker att det är något med konsistensen.  

Tanken att ringa dagis och be att få lökfri kost till honom har inte ens slagit mig, han är ju liksom inte allergisk. Och det är inte din näsa heller, så det är nog bara att bita ihop. 

Svar på tråden Dagis ger mitt barn VITLÖK...