Dagis ger mitt barn VITLÖK...
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
Jag spyr nästan när barnet kommer hem. Sova i samma rum går ju fasiken inte. Man ger inte barn vitlök i någon form. Kan ju vara allergiska. Ska kräva lökfri kost till mitt barn, går det?
herregud att man bara orkar
Nja kan inte ens tänka mig att dagis gett så mycket vitlök så man inte ens kan vara i samma rum som ungen!? Ja då hade även jag klagat ha! Men visst min dotter luktar vitlök ibland hon med. Äh det är nyttigt:)
stackars barn som blir mobbad och undanskuffad av sin förälder.
du luktar säkert mumma jämt också!
Mohahah hej flashback och alla på FL köper tråden rakt av jey jey 
Jag kan förstå dej TS, jag tycker vitlök smakar illa och luktar pyton. Däremot tror jag de på förskolan blir irriterade om du kräver lökfri mat för ditt barn, då han inte heller är allergisk. Bada två gånger om dan kan ge torr och irriterad hud, speciellt nu när det börjar bli kallare, så det skulle jag heller inte rekommendera. Går det inte att testa om barnet vill tugga lite tuggummi?
vitlök ät nyttigt, skyddar mot sjukdommar
Oj, har bara läst TS men stackars barn! Här hemma är all barnmat (fr 4 mån) full med vitlök.
Barnet är alltså inte allergiskt, utan problemet är att du tycker det luktar äckligt? Knappast skäl att kräva annan kost. Med lite tur kommer ditt barn att vara öppen för andra och godare smaker än du. Vitlök är en ljuvlig ingrediens.