Utlandsföräldrar diskuterar
Hej all familjelivare!
Startar pa förfragan en liten trad om hur det är att vara gravid, föda barn och vara förälder i ett annat land.
(Kanske finns det redan manga tradar om detta, men jag har inte hittat nagon nystartad.)
Jag blir ibland förvanad över vilka skillnader det faktiskt verkar finnas i uppföljningen av graviditeter, pa förlossningen, pa förskolan, i och med föräldraledighet osv. 
Fraga gärna om ni undrar nagot eller kom med egna erfarenheter fran andra länder!
Jag bor i Frankrike, har en dotter pa 2 ar och är gravid i vecka 37.

Har man inte jobbat här får man ingenting. Har man jobbat får man lite men är osäker på hur mycket och hur länge...vet att det inte är så mycket som i Sverige. "Barnbidrag" är inkomstbaserat och gäller kärnfamiljen. Min man har en normal lön och får några hundralappar i månaden.
  Har man inte jobbat här får man ingenting. Har man jobbat får man lite men är osäker på hur mycket och hur länge...vet att det inte är så mycket som i Sverige. "Barnbidrag" är inkomstbaserat och gäller kärnfamiljen. Min man har en normal lön och får några hundralappar i månaden. 
 Har man inte jobbat här får man ingenting. Har man jobbat får man lite men är osäker på hur mycket och hur länge...vet att det inte är så mycket som i Sverige. "Barnbidrag" är inkomstbaserat och gäller kärnfamiljen. Min man har en normal lön och får några hundralappar i månaden.  var bor du ?
  var bor du ? var bor du ?
 var bor du ?