• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • hanibanani

I eftermiddag ska jag på VUL för att kolla om jag har några äggblåsor. Jag är så nervös, jag är dock inställd på att få dåliga nyheter, så slipper jag bli så besviken menar jag..

• Glossip

Jag är på cykeldag 14 och har varit på VUL. Det visade sig att jag har en blåsa som eventuellt kan släppa om ett par dagar. Men den hade inte växt tillräckligt så jag får kolla med ÄL stickor. Om jag misstänker att jag fått ÄL så skall jag få göra ett blodprov. Annars kommer jag prova en trippelkur pergo. Nu håller jag tummarna att jag får ÄL.

• Glossip
    hanibanani skrev 2011-11-07 10:51:02 följande:
    I eftermiddag ska jag på VUL för att kolla om jag har några äggblåsor. Jag är så nervös, jag är dock inställd på att få dåliga nyheter, så slipper jag bli så besviken menar jag..
    Hanibanani- Nyfiken på hur det gick för dig??
  • fröken01

Håller tummarna stenhårt! Jag åt en enkelkur i början av september, är gravid i vecka 10 nu så det tog sig direkt. Hade inga direkta biverkningar, kanske lite trötthet.

• Glossip
    fröken01 skrev 2011-11-07 21:19:48 följande:
    Håller tummarna stenhårt! Jag åt en enkelkur i början av september, är gravid i vecka 10 nu så det tog sig direkt. Hade inga direkta biverkningar, kanske lite trötthet.
    Åhh vad kul grattis!!!
    På vilken cykeldag fick du ÄL?
  • fröken01

Tack snälla! Det är vårt första barn och vi är så otroligt glada. Hoppas bara att det går vägen.

• hanibanani

Goda nyheter från min gyn, antingen har jag precis haft ägglossning eller så får jag det inom 2-3 dagar, så jag håller tummarna allt jag kan. Jag hade tydligen perfekta förutsättningar för ägglossning som hon uttryckte det.

• fröken01

Fick kika i almanackan - mensens första dag 3 september. Åt pergotime 7-11 september. Var hos gyn den 16, då hade jag en äggblåsa på 16 mm. Gyn trodde den skulle släppa på måndagen, då den var 20 mm (växer tydligen oftast 2 mm per dag). Så beräknad ÄL 19 september

• fröken01

Förresten - jag gravtestade på BIM -2 då jag skulle dricka vin. Toknegativt så jag trodde det var kört!! Testade på BIM igen, inget plus. Men BIM + 2 den 5 oktober kom ett svagt svagt plus! Så ge inte upp.

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..