• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • septum

Ok. Det verkar som de gör olika på olika ställen. Jag fick ta dessa för att stabilisera upp mensen först. Krånglar bara med småblödningar och blir aldrig något riktigt. Men varje månad. Sedan fick jag Pergon för att jag tydligen inte ägglossar för mig själv... För mig var de väldigt noga med infon innan men att jag skulle inte behöva åka för att för att göra VUL. De ansåg nog att jag var så  beprövad ändå i denna världen..

• hanibanani

Jag har fått tid för VUL den 7e nov och sen blodprov för att kolla om jag fått ägglossning den 17e nov. Jag tog kontakt med gyn första gången i september då min mens uteblev i nästan 3 månader och hon tyckte då att jag skulle äta något att som stimulerade ägglossningen och för att få mer regelbunden cykel då vi gärna vill ha barn. Vi har "bara" försökt sen i maj/juni..

• septum

Gud vi har hållit på med bebisverkstaden sedan början av 2004. Men vi har en underbar dotter emellan och två missfall var av ett var så sent så jag fick föda fram våran döda son. Man börjar bli rätt slut och tappa orken. Det här är det sista vi försöker med annars lägger vi ner.
    Jag ska bara ta blodprov på dag 25 för att se att det skett ägglossning över huvudtaget, annars höjer de dosen.

• hanibanani

Tråkigt att höra :( Men har du ätit Pergotime under hela tiden? Eller man kanske inte får äta det under för lång tid?

• septum

Nej det är första gången med Pergotime.
    Vi har gjort IVF förut. Men lustigt nog är vår dotter en spontan graviditet.

• septum

I morgon är det dax för första tabletten... Hur går det för er tjejer?

• hanibanani

Har tagit den 3e tabletten idag, inga biverkningar, en galen huvudvärk men det är nog inte tablettens fel.

• septum

Oj då låter inte roligt.
    Än känner jag inget Skrattande, men kanske vänta någon dag..Skrattande

• septum

Hallå tjejer..
    Hur känner ni er? Jag är sjukt hungrig, törstig och trött. Förutom att jag känner av laktosen väldigt mycket tycker jag att det går bra.

• Glossip

Hej
    Jag är på min fjärde dag med dubbelkur och känner inga biverkningar alls. Det är nog inget bra tecken och tror inte det kommer bli någon ÄL denna gången:(

Skall börja med ÄL tester på cykeldag 11.

Hade massa biverkningar av Proveran som jag tog för att få mensen.

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..