• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • Lilla fjunet

Verkligen lycka till!!!!!
    Ser du programmet på 3:an om barnlöshet?? Mkt bra=)
    Även om ert är sekundär barnlöshet så är det ju ändå sorg kan jag tänka. 

• septum

Jo jag ser på det och på det på SVT. Det är lika jobbigt ändå..

• septum

Jag måste då säga att mensen kom med besked. Undra om jag är lättpåverkad av hormonerna. Men med tanke på utslaget vi fick via IVF:n så var det inte det bästa att hurra för. Då är man ju ändå så enormt kontrollerad av doktorerna...

• hanibanani

Jag börjar med min första Pergotime kur imorgon, är både förväntansfull och orolig. Lite orolig för biverkningarna som står på bipacksedeln men många verkar ha sluppit biverkningar? Det jag mest är orolig för att det inte ska gå på första försöket och att jag kommer bli så deppig. :(

• Glossip

Hej
    Hoppar in på denna tråden. Jag börjar också min pergo kur imorgon. Min andra och jag skall ta dubbeldos för jag fick ingen ÄL med första kuren. Är super rädd för att få biverkningar med dubbeldos. Mådde ganska ok efter första förrutom lite extra varm.

• hanibanani

Hur stor chans är det att det tar sig på första försöket? Någon här som lyckats?

• septum

Hej och välkomna hit. Kul med lite systrar här inne.

hanibanani: Det är inte roligt med  biverkningar. Har du ätit Primolut Nor med före? Det gjorde jag och mådde inte speciellt bra av dem. Jag  ä komjölkallergisk och det är laktos i både dom och i Pergotimen. Inte roligt. Dessutom blir jag ett hormonmonster av Primoluten. Man kunde nästan fundera på om de var testosteron de hade gett mig..Skrattande. Det där med att det ska ta på första försöket så har jag den inställningen att det kommer att krävas minst tre kurer. Efter alla turer jag gjort hormoner och dylikt känner jag mig inte så säker på att det kommer funka alls.

Glossip: Så andra kuren? Spännande. Varför dubbel dos? Ägglossade du inte på enkeldosen?

Jag ska ta min första tablett på måndag.

• hanibanani

Nej jag har inte tagit några andra preparat tidigare. Enligt min gyn så har jag fått dessa för att jag dels har otroligt oregelbunden mens, allt ifrån 26 dagar till 85 dagar, och att jag inte får ägglossning varje cykel. Jag känner mig ganska oinformerad faktiskt när jag tänker efter..

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..