• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • fröken01

Men åh, massa i mitt inlägg försvann tydligen!! Jag hade beräknad ÄL på dag 16. Vi sexade två ggr på dag 15 och en på dag 17.

• hanibanani

Grattis till plusset fröken01! :)

• Pimme

Nä, inga barn för min del än.. Ni andra då? Och det där med min mens var falskt alarm, så bara att fortsätta vänta..
    Stort grattis till plusset! och till ÄL hanibanani ;) och hoppas hoppas på den där äggblåsan nu glossip!

• septum

fröken01: Grattis till Plus:et. Vad kul med lite solskenshistoria.. (första försöket) det ger hopp till oss andra. Tack för det. Det är klart att vi hoppas att det går bra nu.

hanibanani: Positivt med ÄL, nu håller vi bara tummarna för att simmarna hittar vägen..Flört

Pimme: Fortsätt att kämpa, vi är många som vet hur det känns. Styrkekramar.

Glossip: Håller verkligen tummarna för att du slipper börja med några fler Pergo-kurer.

Själv är jag på cykeldag 13 så våran bebisverkstad har precis startat. I och med att jag är på min första Pergo-kur så vet jag inte så mycket än känns det som. Blodprov den 20:e så då lär vi i allafall ha ett medicinskt resultat.

• hanibanani

Jag blev dock lite förvånad när min gyn sa att det inte går att se om jag precis fått ÄL eller att jag får den idag eller imorgon, på andra verkar det som att dom fått en exakt dag :/ Det var inte min "vanliga" gyn heller för hon tydligen semester.. Blodprov den 17e iaf sen är det väl bara att vänta på att INTE få mensen. :)

• Hjärtefröjd
    hanibanani skrev 2011-11-08 11:09:12 följande:
    Jag blev dock lite förvånad när min gyn sa att det inte går att se om jag precis fått ÄL eller att jag får den idag eller imorgon, på andra verkar det som att dom fått en exakt dag :/ Det var inte min "vanliga" gyn heller för hon tydligen semester.. Blodprov den 17e iaf sen är det väl bara att vänta på att INTE få mensen. :)
    Om man gör VUL kan man se om man haft ÄL. Om äggblåsan är stor och fina ena dagen och borta dagen efter, ja då har man ju haft ÄL.
  • hanibanani

Va konstigt att hon sa att hon inte kunde se det då? Kanske inte har ett tränat öga, eller nåt..  Jag kände mig inte alls lika trygg med henne som med "min vanliga" gyn. Så här i efterhand har jag kommit på frågor som jag skulle ha ställt men jag kände mig lite stressad när jag var där, besöket var liksom över på kanske 15 min. Men men, det är väl bara att vänta och se antar jag..

• Glossip

Efter min första pergo-tur kunde inte min gyn heller se om jag haft ÄL, det kan man bara se om man gör blodprov vad jag förstår. Eller om man följer upp med flera VUL så man ser att någon blåsa växer. Men det hon kunde se var att ingen äggblåsa var såpass stor att jag skulle få ÄL de närmaste dagarna. Men nu när jag tagit dubbeldos såg hon en äggblåsa på 15mm så jag hoppas att den kommer släppa. Men hade den varit lite större så hade hon kunnat säga att jag skulle garanterat ägglossa, men nu kan den lika väl gå tillbaka sa hon.

Hanibanani- Förhoppningsvis kommer någon äggblåsa att utvecklas senare men inte de närmaste dagarna efter du gjort  VUL. Men jätte bra att du skall göra blodprov, då får du reda på om du ägglossat.
    Till mig sa min gyn att om jag misstänker ÄL skall jag boka tid för blodprov 1 v efter jag misstänkt ÄL och se om jag haft ÄL.

• hanibanani

Jag har för mig att hon sa att jag hade en äggblåsa på ca 2cm men att hon inte kunde se om jag ev redan haft ägglossning. Usch vad jag tjatar om det här känner jag.. Lite öm vid höger äggstock idag så jag håller mina tummar. Jag blev iaf rekommenderad att "umgås" rikligt med min man dom närmsta dagarna! :D

Hur mår ni andra?

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..