Inlägg från: Emmizen80 |Visa alla inlägg
  • Emmizen80

Juli bebis 2012

Jag känner inte av fogarna längre, slutade kanske för några veckor sedan. Jag joggar för fullt. När jag var på efterkontrollen så bm att det var helt ok att börja springa om jag ville. Kroppen känns som innan grav, om man bortser från de 13 extra kilon jag bär på och jag kämpar med att få bort

• Emmizen80

Bakade allt, tårta och kakor samt gjorde smörgåstårta till 70 personer på dotterns dop 07= det gör jag aldrig om! Har dop på lördag 20/10 och har beställt allt. Dottern och jag ska rulla chokladbollar och baka kladdkakemuffins, det är allt! Hoppas gästerna blir nöjda med köpe tårta och smörgåstårta!

• Emmizen80

Idag är det dags för vaccination. Hoppas det går bra och relativt smärtfritt. Dottern ska oxå med, pratade med vårdcentralen igår de ville att hon skulle komma in. Hon har ev fått borrelia. Blev biten av fästning för ca 3 V sedan, hittade igår en ring, stor som en femma på hennes arm. Hatar när man behöver vara orolig för sina barn!! Har någon av er erfarenhet av borrelia?

• Emmizen80

Sprutorna var jobbiga! Som tur var fick han båda samtidigt. Från att ha varit jätte glad och skrattat åt sköterskorna, blev han jätteledsen. Gallskrek i 5-10 min och denna kille skriker i stort sett aldrig! Bara när man är hungrig maten tar för lång tid. Men nu är han iaf glad igen! Elsa fick kåvepenin mot borrelia, köpte med favoritgodiset till henne hem. Efter medicinen är tagen får man en godisbit. Ibland får man muta sina barn :)

• Emmizen80

Gustav är som förbytt. Han har skrikit konstant nu i 30 min. Är så maktlös, inget jag gör får han att lugna sig. 38.0 i temp. Jäkla spruta!

• Emmizen80

Anijali: vet inte kanske, jag har gett han panodil, nu efter att ha skrikit i stort sett hel kvällen som adr han med flaskan i mun av ren utmattning antar jag. Hoppas det är över sen och att det INTE blir såhär i natt när han vaknar. Det enda stället han var någorlunda lugn på är på skötbordet av alla ställen.... Inte ens att ligga på mig dög, men nu ligger han på mig och sover för fullt. Hoppas det är för natten som det brukar vara

• Emmizen80

Skitspruta, men hellre lite skrik nu än att strunta i att vaccinera (har en i vår närhet som INTE vaccinerat sitt barn) och de blir rejält sjuka se are i livet

• Emmizen80

Gustav äter nan1, är 3,5 månader. Han äter mellan 90-120ml ca 6 gånger om dygnet, ibland fler gånget ibland färre. Det är väldigt sällan mer än 120ml vatten. Han går upp i vikt enligt sin kurva. Vägde igår 5900. Vi matar oxå med drbrowns flaskor och har oxå nytt till strl2 på napparna. Tyckte att han började bli "irriterad" på flaskan, släppte och gnällde. Bytte då nappar och han är nu så nöjd så.

Svar på tråden Juli bebis 2012