Juli bebis 2012
Likaså här, även om msn sover ok om nätterna går man i slappar kläder hemma, mystifiera och en av makens tshirts
Likaså här, även om msn sover ok om nätterna går man i slappar kläder hemma, mystifiera och en av makens tshirts
Den lille växer som han ska och följer "sin" kurva fint. Var idag på 4 månaders koll och lilleman väger nu 6230gram och är 62,5 cm lång. Ingen jätte bebis, men han följer sin syster ganska exakt!! Gustav är alltid glad i stort sett, men idag när jag kom in på Bvc och fick av han kläderna och sköterskan böjer sig fram mot han, börjar han storgråta!?!? Varje gång han ser henne och han inte är i min famn gråter han. Kan han minnas att hon gav han sprutorna för två veckor sedan??? Han gråtet nämligen i stort sett aldrig!!! Så fort vi kom ut ur rummet kunde jag läggs han i från mig utan gråt. Kan bebisar minnas sådant som skedde för två veckor sedan?
Ellabella, Anijali: så kan det ju vara, hade själv inte en tanke på det. Blev mest förvånad att han reagerade som han gjorde. Första tanken jag hade var sprutan och om han minns, men det kännser troligt att han blev lite rädd för henne som han inte kände igen.
Sex, diskuterade ni... Vad är det??? Näe, sååå illa är det inte, men nästan. Orken och lusten är inte som förr, visst händer det, och när det väl händer är det ju bra. Maken längtar till ett mer aktivt och regelbundet sexliv, som vi hade innan graviditeten. Lusten försvann iom plussat på gravtestet, så tyvärr sinade sexet ganska fort. Vill ha tillbaka lusten, men hur gör man??
Sladdas: usch för rs. Nu går han ta och krya på sig!
Gustav har fått lite gröt samt lute äppleprue i tre dagar, inga mängder, idag blev det kanske 2 tsk gröt och en tsk äpple. Men han har blivit stenhård i magen. Igår och idag har jag retat lite med termometern efter han försökt bajsa i omgångar under en timme. Först så kommer ett lass... Han blev hård första veckan med ersättning, sedan blev det normalt när magen vant sig. Kan det vara samma här??? Har era smås magar blivit annorlunda???
Lilleman har nu testat gröt i 4 dagar, fick lite katrinplommon i går men är nu helt stoppad i magen. Han är inte jätte intresserad, utan smakar ca två teskedar och vill sedan inte ha mera. Pga en grymt trög mage, han kämpar och kämpar men inget kommer, överväger vi att sluta med gröten och vänta ett par veckor och testa senare igen
Sladdis, tibell: Gustav vände sig oxå från mage till rygg idag flera gånger, han vänder sug inte från rygg till magen än
Sladdis, tibell: Ahhh, nu läste jag tvärtom ;) Gustav gjorde tvärt om era små (;)
Trolla: lilleman blev tokhård i magen av gröten, men inte ont direkt, han var inte ledsen direkt. Vingar valt inte ge honom gröt nu på en vecka eller två innan vi testar igen. Han får nu 1-2 teskedar katrinplommon eller äpplepure om dagen istället, samt "fingertoppdopp" från vår mat. Tänker antagligen inte introducera matportioner än på ett tag, bara smakprov