Inlägg från: Emmizen80 |Visa alla inlägg
  • Emmizen80

Juli bebis 2012

EllaBella02 skrev 2012-03-02 08:57:17 följande:
    Det kommer gå jättebra!! 

Prata med dom om föräldrautbildningen, för när vi var där sa det att det var alla som skulle ha i Juli som var där.. : ) 
    Jag hade inte ne tanke på dett fråga om detta då vi var där idag, sjukt nervös innan och oerhört lättad eteråt. En gissning till att vi inte fått infon om denna grupp kan vara att detta inte är vårt första barn, utan 2:an. men jag ska prata medd dem iaf. När är nästa träff?
  • Emmizen80

har oxå svårt att sova, vaknar jag på natten har jag sjukt svårt att somna om. Somnar dock alltid i soffan på kvällen :) Idag är det att vara inne som gäller. Det ska packas och städas, för i morgon åker vi upp till fjällen! Ska bli så härligt att få komma bort lite. Ska visserligen inte åka några skidor tyvärr, men jag får roa mig med barnen, dra pulka och kasta snöboll skulle jag tro. Dottern ska gå i skidskkola så jag antar att jag får vara "backup" där om något skulle hända. Har ett problem och det är att jag inte har några täckbyxorsom passar, får gå med mina helt uppknäppta, så vi får hoppas vi får bra väder och inte snålblåst, och -25

• Emmizen80
    ellabella: Har du funderat på att gå på vattengympa??? jag ska börja tisdagen den 27 mars på freja barnmorkermottagning.
  • Emmizen80

Ellabella: sök på Freja barnmorskemottagning så kommer deras hemsida upp. Det ligger i Hotel ekoxen och håller på i 2 timmar, som jag fattar det är man i vattnet en timme och sedan fika/samtal efteråt. Kostar 225:- per gång. Tyvärr är det bara dagtid, men jag har gått ner i arbetstid from nästa vecka så jag kan gå på tisdagar kl 14-16.

• Emmizen80
    Alemonia skrev 2012-03-09 12:53:23 följande:
    Jag minns nu att kiropraktorn som jag gick hos för kanske 5 år sedan rekommenderade tabletter med magnesium mot kramp i benen. Jag åt då och eftersom jag köpte fler än en burk så borde det ha fungerat.
    Nu är jag dock allmänt negativ till att stoppa i mig tabletter men det borde kunna gå att hitta uppgifter om magnesiumrik kost.

Även jag är sugen på vattenjympa men i Norrköping är det tidigast från vecka 25 och jag sa till om det vid inskrivningen. Dock blir mitt nästa besök hos BM först om knappa tre veckor så tidigast efter det. Jag hade fått en tid 20 mars (vilket skulle vara samma dag jag gick in i vecka 26) men sen fick jag ändra den pga jobbmöte och fick då tid först 28 mars så det känns riktigt långt bort.
    jag bor mellan linköping och norrköping! ska börja på vattenjymp vid månadskiftet. Kommer att var i v25 då. tror det även här är då man "får" börja. Bokar man vattenjympa vi bm i Nkpg? Här bokade jag själv..
  • Emmizen80

var in till babyproffsen idag och skulle bara hör om och hur läng leveranstiden är på Emmaljunga city cross... det är 14-15 veckor!!!! Sjukt lång tid ju.... tydligen är de mycket populära vagnar. Blir till att beställa en snarast om v inte hittar en beg via blocket snarast...

• Emmizen80
    kulliz80 skrev 2012-03-10 09:40:26 följande:

Min släkt bor oxå mellan linköping o norrköping :D är där en del o hälsar på :)

Vart bor du nånstans ???

kul att fler är från östgötaslätten... Vi bor ute på lande på en gård, ca 1 mil från Linghem, vid Roxen. var är du från?
  • Emmizen80
    EllaBella02 skrev 2012-03-10 08:49:37 följande:
    Hej!
    Ja, jag anmälde mig, men jag fick gruppen på torsdagmorgonen... Går varannan till att börja med och sedan varje när jag har slutat jobba... : ) 

härligt. tycker det verkar bra där, samt att flera jag känner har gått där tidigare. vad jag förstått och vad svägerskan berättat (om det stämmer) jobbar även de som har vattenjympan på förlossningen i linköping. När har du tänkt sluta jobba? Kommer du söka havandeskapspenning?
  • Emmizen80
    FruSandra skrev 2012-03-09 20:12:19 följande:
    Emmizen80
    Nu vet ja inte vart du bor.
    Men den här kom precis ut :)

mobil.blocket.se/sodermanland/Emmaljunga_City...

Vi vill ha i färgen pp black/red eller black /orange, dock är de inte så vanliga på blocket så tyvärr lutar det åt att köpa en ny. Vi bor i östegötland, men kan även köpa vagn i ex sthlm
Svar på tråden Juli bebis 2012