Juli bebis 2012
Sajo: är det omöjligt att ha kvar ungarna på den förskola de går på nu om ni skulle flytta??
Sajo: är det omöjligt att ha kvar ungarna på den förskola de går på nu om ni skulle flytta??
Fru Sandra. Gustav skulle fått sprutorna på måndag, men det har jag skjutit på. Stora suger har alltid fått feber vid vaccination och jag vill inte att g ska fö det under nästa vecka. Han och Elsa ska nämligen sova över hon mina föräldrar ons-tors nästa vecka och den 20/10 döps han. Vill inte riskera att han blir dålig just då. Nu är han även genomförkyld och har feber så även om jag inte skjutit på vaccinationen är det inre säkert han skulle få den på mån. Är oxå nervös, här hos oss blir det antagning två stick :/
Har någon haft sina små bortlämnade över natt ännu. Gustav ska sova bort över natt ons-tors nästa vecka hos mina föräldrar. Känd nervöst!! Gustav har inte varit bortlämnad någonting tidigare. Jag har bara varit i från honom 4-5 Max i sträck tidigare och då har han varit med sin pappa. Nu är det lite mer än 24 timmar han kommer att vara i från mig och sin pappa. Han är så snäll och lugn så jag vet att det kommer att gå bra, men likt 17 är javorolig och nervös....
Sedan jag gick in för att gå ner i vikt "på riktigt" efter en totalt misslyckad shoppingtur den 31/8 har jag gått ner från 80,5 till 76,7, vägdag är måndag kväll efter kvällsmaten. Så för 5 veckor sedan vägde jag 3,8 kg mer än bag gör idag! Känner mig nöjd med nedgången, men 13,7 kg kvar till målet!
var på bvc idag, sprutan tar vi on två veckor. vikt 5510 (3540), längd 60 (50), hattmått 39,7 (34). han börjar bli stor! känns som man vill bromsa tiden lite, bla med tanke på att han an vara vårt sista barn. Jag vill ha en trea, maken är tveksam... hoppas att kunna övertyga honom inom en snar framtid!
vi har någolunda rutiner.
ca 3:30-4 vaknar för mat
ca 6:30 vaknar, går upp, klär på oss, väcker storasyrran, äter mat efter jag ätit frukost
ca 8:00 somnar i vagnen när syrran ska till skolbussen
ca 10:30-11 vaknar och äter
sedan är dagarna lite olika, beroende på om vi är hemma eller inte
ca19-20 somnar för natten
nu har även jag haft en sömnlös natt, har varit bortkämda tidigare så idag är jag trööööt.... la mig vid halv elva, kunde inte somna, tittade på klockan senas 00:30. somnar antagligen någongång därefter. lilleman vaknade kl 01:00 och ska ha mat, somnar om omkring 01:30. lilleman vaknar vid 4:00 äter och VÄGRAR att sova, tydligen är det morgon för honom.... maken går upp och tar honomtill 05:00 då han börjar göra sig jobbklar och ska snart åka till jobbet. får tillslut lilleman att sov strax éfter 6:00. väckarklockan ringer 6:45..... suck! jag ar sovit omkring 4 timmar inatt.
tänkte sova på fm, men det sket sig. lilleman somnade kl 8:00 när vi gick till skolbussen, vaknade 8:20 när vi kom hem igen, var vaken fram till 9:30 då han somnade och vaknade igen vid 10:00.... han birde vara skittrött, men ska absolut inte sova, bara flinar och skrattar...
blir en tidig kväll idag då
när era vägrar sova, är de sura då?
gustav är överlycklig, flinar ochr sig. lägger man sig ner med honom på bröstet (han på mage) åker huvudet upp och då är han INTE förbannad för att huvudet är tungt som han är annrs då han legat på mage en stund....lägger man honm på rygg, ligger han och sparks och sprattlar och är så glad. har till och med plockat bort sängmobilen..
G sov borta natten mellan ons och tors. Gick hur bra som helst enligt mormor. Jag tyckte det var urjobbigt, men vet att jag gjorde det första gången på storasyster oxå. Nu kommer det att dröja till nästa gång. Dottern har under sina snart 6 år bara sovit borta Max 10 ggr. Vi var i stort sett alltid med oss henne, men vissa gånger passar det inte så bra, som denna. Åka tidigt på morgonen 35 mil enkel, sedan kyrka, och sedan hem igen. Många timmar ibilen och sedan när man väl stannar, är det inget för barn. Barnen hade det mkt bättre hos mormor och morfar!!
Millifjor: kalla det inte lathet, jag gör likadant. Hatar att putsa fönster och i och med att vi bor så stort och har gamla fönstet som ska putsas näde in och utbändigt tar det evigheter. 6 timmar för en van fönsterputsare.... Härligt att slippa och kanon med RUT avdrag ;)