Inlägg från: Emmizen80 |Visa alla inlägg
  • Emmizen80

Juli bebis 2012

Sladdis skrev 2012-08-13 12:22:11 följande:
    Idag var vi på BVC och Matteo har gått upp 590 g sen vi var där för två veckor sen. Nu är han sex veckor och väger 5410 g och är 57 lång. Hans viktkurva pekar rakt upp istället för att följa linjerna på skärmen. Fast sköterskan tyckte att det var ok ändå.

Angående vikten så har jag tagit tag i den idag. Skrev in mig på viktväktarnas onlinetjänst för då kan man sköta allt via deras app. Jag helammar men de tar hänsyn till det och jag får äta sjukt många points. Jag gick upp 15 kg under graviditeten och gick ner 10 av dem på två veckor men sen dess har det stått stilla så jag har 5 kg kvar. Nu är det ju så att jag hade ca 20 kg övervikt redan när jag blev gravid så jag ska gå ner 25 kg totalt. Efter de båda andra barnen för 11 och 16 år sen gick jag också på VV och gick ner 30 kg båda gångerna så jag vet att konceptet fungerar för mig.

Jag har tänkt anmäla mig till viktklubb.se. Man håller koll på hur många kalorier man stoppar i sig. Lägger in allt på hemsidan, motion, vad man äter.Gock ner 10 på 4 månader för ett år sedan, så det fungerar för mig :) har även haft tanke på vv. Antar att det är ungefär samma, fast man räknar points istället för kalorier.
  • Emmizen80

Vår kille heter GUSTAV Bo Olof. Alla namn är släktnamn. Gustav hette min gammelfarfar och bo heter makens pappa, olof hette min farfar samt min pappa, bror och brorsson i andranamn. Efternamnet var inte svårt i och med att vi är gifta :) . Dottern heter ELSA Maja Britta. Elsa hette makens farmor som dog prick 9, till följd av en olycka, månader innan dottern föddes. Maja är efter min farmor och Britta efter makens mormor, samt min mamma och jag heter britt i andra namn.

• Emmizen80

Nu är Gustavs dop bokat. Den 20/10 blir det av, i samma kyrka dotter döptes i och den vi vigdes i. Det var inte helt enkelt att hitta en tid. Här har de dop varannan vecka och en? präst.. Minns inte att det var så svårt att hitta en tid förra gången. Hur gör ni andra med dop/namngivning eller väljer ni inget?

• Emmizen80

Juliaannaeva: jag ammar inte heller och började ge grabben babysemp. Han blev hård i magen och gjorde korvar. Pratade med Bvc ang olika ersättningar. Hon sa att alla barn är olika och reagerar olika på ersättning. Vi testade nan1 och har haft det i ca två veckor och magen är bättre. Korvarna har blivit modellera :) . Bvc mena med att de kan behöva vänja magen vid ersättningen. Dottern var extrem förstoppad i sina tre första år. Fick mängder av lactulos i ersättningen, vilket inte hjälpte. Fick till slut movicol utskrivet av läkare. Idag fungerar magen som den ska. Läkarna menade att hennes tarmar var omogna, det tog tre år med medicinering sen blev det bra. Börja med att byt ersättning och se vad som händer, ta sedan kontakt med Bvc och hör om mängden lactulos och hur mkt du kan ge henne. Det finns läkemedel att få!

• Emmizen80

Jag har lämnat lilleman hemma med pappa några gånger. I och med att jag inte ammar är det unga problem om han blir hungrig. Han är inte speciellt mammig ännu. Kanske är mammas famn snäppet bättre på kvällen :) Han har fortfarande 50 i byxor och har gått upp till 56 i bodys. I morgon blir han 7 veckor gammal och väger, (i onsdags på Bvc) 4490gram och är 55 cm lång.

• Emmizen80

Min grabb äter mellan 60-100ml per mål och äter omkring 8ggr per dygn. Han är 7 veckor. Han äter bara ersättning. Tycker det känns lite om man jämför med andra barn, men han går nu upp i vikt och följer sin kurva, dock kurvan under "medel". Igår testade vi att ge honom mer mat, dvs på 120ml vatten, han åt nästan upp det, men spydde sedan kopiösa mängder. Byter två pyjamasen och fick bada honom, spydde i vattnet och sedan ner två handdukar. Detta gör vi inte om!!!! Till saken hör att han är en kräkare normalt, men igår var det värsta vi varit med om hittills! Kräks era barn?

• Emmizen80

Även dottern var en kräkare. Vissa dagar byter vi kläder på lilleman 4-5 gånger, tur han vR en mamma slm gillar att shoppa :) tvättmaskinerna, har två, går varma här hemma. Finns aldrig någon smutstvätt längre i tvättstugan. Så mågot positivt för kräknissens nedkräkta kläder i alla fall.. ;) att han kan äta så lite och kräkas så mkt, men ändå gå upp i vikt är för mig en gåta.

Svar på tråden Juli bebis 2012