Inlägg från: Emmizen80 |Visa alla inlägg
  • Emmizen80

Juli bebis 2012

chess07 skrev 2012-03-10 07:50:26 följande:
    men det låter ju vansinnigt! jag var in på babyproffsen i karlstad Häromdagen och han sa en dryg månad på emmaljunga! du kan se leveranstiderna på deras hemsida, när det är rödmarkerat så har dem under typ 10 st kvar i den modellen och färgen. 

visst är det sjukt med deras tider... Kollar man hemsidan (om jag fattar det hela) finns det ju vagnar som kan levereras inom några veckor bara... hmmm... men det är inte säkert att jag förstått det hela rätt. Hittar vi ingen bagnad inom de närmsta veckan, 2 veckorna måste vi ju beställa en ny för att vara säkra på att vi har en till bebbens anskomst i juli
  • Emmizen80

har idag varit på ett extra träff med min bm, pga av mycket och delvis onda sammandragningar. hade detta med min dotter men inte så tidigt som detta, omkring 1-1,5 månad innan bf. Med dottern kan sammandgragningarna/förverkarna gjort att min förlossning gick så snabbt. De kan då ha påverkat kroppen vid tidigare skeden. Var orolig att sammandragning kan ha påverkat mig redan nu i v23, men som tur var kunde bm säga att tappen såg fin ut, var lång, hård och stängd. Hon tog prov för att se om jag ev har en infektion som kan påverka sammandragningarna. Har fått en tid till Läkaren den 27e mars. Hoppas dessa avtar och inte blir mer. Är redan orolig att något ska gå på tok. Det var ju inte direkt "lätt" att få till denna grav...

Har drömt  att jag födde en flicka i v28, som var 35 cm lång och vägde precis under kilot. det gick bra i drömmarna, men jag hoppas att verkligen att dessa inte är sann. Dessa drömmar har förföljt mig lite och gör mig orolig... Vill passera v28 NU!!!!!!!!

• Emmizen80

snoffsan08: Skönt att beslutet är taget kring amningen. Jag går fortfarande och funderar på hur jag vill göra. har dåliga erfarenheter av att amma tidigare. Man möter så många negativa kommentare bland omgivningen om man nämner att man ev inte kommer att amma. man möts av dem även i familjen. Ett beslut som jag har tagit, är att OM jag kommer försöka amma, kommer jag INTE att helamma!!! Även det väcker känslor hos vissa... Suck!

• Emmizen80

Idag blev vi med barnvagn :) hade gett begagnatmarknaden nästa vecka och nästa helg skulle vi beställa en vagn iom sjukt lång leveranstid, men det slapp vi! Vi hittade det vi ville ha en emmaljunga citycross -11polar performance, använd i 6 månader bara. Det blev en city korg polar performance black/red, sittdelen med fotsack i polar performance black/Blue, svart åkpåse. Den är i nyskick, inte ett märke och givetsvis, ursnygg enligt oss!!! Fick den ett x antal tusen mindre än om vi skulle beställt allt nytt. Vi är supernöjda![/quote] tt x antal tusen mindre än om vi skulle beställt allt nytt. Vi är supernöjda!

• Emmizen80

v25+1 idag. tiden springer på i ett rasande tempo.

Förra tisdagen var jag till läkaren för mina sammandragningar. Han mötte och killade livmoderhalsen vilken vasr 5 cm och i toppen skick. hjan gjorde även ett ul för att mäta mängden fostervatten, även där såg det bra ut. det finns ingen riska för mig att föda för tidigt, mina sammadragningar påverkar inte kroppen ännu i alla fall. det är något jag får leva med i graviditeten helt enkelt. men det är jobbigt att altid ha dem, hela kvällen och så fort jag gjort något ansträngande och även dagtid.

Igår var jag hos bm på besök, mätte sf mått, blodtryck, hjärtljud, vikt osv. Vikten var mindre kul, har nu redan gått upp 14 kg sedan jagblev gravid och det märks! Det är jobbigt att bara gå upp för trappen ju. Sf måttet var 25 cam och hjärtljudet var 150. maken blev mer övertygad om att det är en lite tjejja viväntar, men jag håller fast vid min tro på pojk, det är jag och dotter som tror det. det finns ingen annnan i vår närhet som tror vi får en grabb, Men vi får se, den 23e vet vi omden inte kniper igen :)

Förra tisdagen var jag även på gravidvattengympa. Det är verkligen något jag kan rekomendera. Enda nackdelen är väl att man blir så trött på kvällen bara :) Vi är en grupp med gravida som leds av en bkm, som även arbetear på förlossningen. "passet" håller på i två timmar, varav en timme i vattnet, sedan är det diskussioner och fika. 

• Emmizen80

ni som skriver om att ni gått upp mmkt i vikt, här har ni en till....Gråter Jag vägde 63 när jag blev gravid, väger i dag omkring 78. har altså gått up i allafall 15 kg REDAN!!!!  är i dag i v 27 (26+2) När jag var in till förlossnignen med dottern hade jag gått upp sammanlagt 18kg. Detta kommer jag passera med råge den här gången och det känns förjävligt!!!! Visserligen har tuttarna vuxit enormt, och jag har fått lite vätska i kroppen, annars äter jag normalt, rör visserligen inte på mig lika mkt som innan, men inte fasen trodde jag att jag skulle skena upp i vikt så mkt som jag gjort!

efter förlossningen får vi (som gått upp mkt) starta något tråd för att peppa varandra att gå ner dessa kg...

• Emmizen80

Hej på er i solskenet! Ett par vänner var över igår och visade sin fina 3d bilder på sin bebis i magen. Det avgjorde saken. Idag gick jag in på Anders sellbrings sida (crocus mottagningen) och bokade ett 3d tillväxt ultraljud i morgon kl 15:00. Så imorgon ska vi få veta vem som bosatt sig i min mage . Har ett annat vanligt köns ul inbokat den 23e april. Det ska jag avboka i morgon. Vilken tur att man bor i en stad som har tillgång till 3d ul och som kan bokar själv över Internet. LäNngtar som en tok tills i morgon!!!?

• Emmizen80

var i måndags på 3d ul. Det kan jag varmt rekomendera till er som funderar på det. det var värt varenda krona! Vi fick se en underbart söt och fin liten bebis. Vi fick även veta att dottern ska bli stora syster till en lite lillebror. och det gick det verkligen inte ta fel på :) 

• Emmizen80
    snoffsan08 skrev 2012-04-18 08:15:39 följande:
    Grattis till pojken :o) Vad fick ni betala för 3D ULet? Vart gjorde ni det? Jag är väldigt besviken :o( Var på TUL igår på mama mia inne i stan. Vi fick betala 650kr för att få bekräftat att vi väntar en flicka och veta att hon är ca 9%större än vad dom "ska" vara i denna vecka (26+3 igår) 1098g vägde hon igår. Nån 3D bild fick vi definitivt inte, inte ens en vanlig bild. Hon hånlog när jag frågade om 3D bild och sa att dom har resurserna till det men att det kostar flera tusen (enligt henne) att ta såna bilder. Allt såg jätte bra ut iaf och vi fick se när hon gjorde världens gäsp. Det var häftigt, vilket gap hon hade :o)
    vi bor i linköping och där finns det en som gör 3d, anders selbing heter han. Mottagningen her crocus. Ultraljudet kostade 1500. Tiden vi bokade var 30 min, men vi så grabben i minst 45 minuter. Fick 8 bilder plus en cd med alla filmer samt bilder han tog. Han var noga och ville verkligen se till att vi fick bästa möjliga bilder, trots en liten bebis som envisades med att hålla handen för ansiktet och flytta på sig hela tiden. det var smidigt, bara att gå in ppå hemsidan och där boka en tid. Vår pojk vägde 1090 i v 26+6, Så de är ju rätt jämna i vikt :)    
  • Emmizen80

Igår ringde försäkringskassan och meddelade att min ansökan om graviditetspenning är godkänd! Nu kan jag slappna av och slipper gå till läkaren för sjukskrivning. Jobbar sista Dagen den 15/5. Längre kommer nog inte gå, har mkt sammandragningar och förvärkar vid ansträngning. I fredags trodde jag nästan lilleman ville komma ut till oss, men som tur var lugnade det ned sig. I fredags var första gången jag upplevde "ett tryck" i dem.

Svar på tråden Juli bebis 2012