v25+1 idag. tiden springer på i ett rasande tempo.
Förra tisdagen var jag till läkaren för mina sammandragningar. Han mötte och killade livmoderhalsen vilken vasr 5 cm och i toppen skick. hjan gjorde även ett ul för att mäta mängden fostervatten, även där såg det bra ut. det finns ingen riska för mig att föda för tidigt, mina sammadragningar påverkar inte kroppen ännu i alla fall. det är något jag får leva med i graviditeten helt enkelt. men det är jobbigt att altid ha dem, hela kvällen och så fort jag gjort något ansträngande och även dagtid.
Igår var jag hos bm på besök, mätte sf mått, blodtryck, hjärtljud, vikt osv. Vikten var mindre kul, har nu redan gått upp 14 kg sedan jagblev gravid och det märks! Det är jobbigt att bara gå upp för trappen ju. Sf måttet var 25 cam och hjärtljudet var 150. maken blev mer övertygad om att det är en lite tjejja viväntar, men jag håller fast vid min tro på pojk, det är jag och dotter som tror det. det finns ingen annnan i vår närhet som tror vi får en grabb, Men vi får se, den 23e vet vi omden inte kniper igen :)
Förra tisdagen var jag även på gravidvattengympa. Det är verkligen något jag kan rekomendera. Enda nackdelen är väl att man blir så trött på kvällen bara :) Vi är en grupp med gravida som leds av en bkm, som även arbetear på förlossningen. "passet" håller på i två timmar, varav en timme i vattnet, sedan är det diskussioner och fika.