Inlägg från: momster |Visa alla inlägg
  • momster

Juli bebis 2012

Nu var det länge sedan jag skrev nått igen. Försöker läsa allt som skrivs men hinner inte alltid med. Vi letar fortfarande lägenhet. Och mitt i alltihop ( i lördags ) så ramlar jag eller svimmar medans jag springer och försöker fånga dotterns ballong och det blir ett platt fall på magen. Mins inte så mycket mer än att ambulansen kommer och vi åker till förlossningen då varken jag eller mannen känner några ordentliga fosterrörelser. Men lilla Denver mår bara bra men jag har jätte ont i magen på vänster sida så blir kvar på avd 37 över natten så jag kan få lite starkare smärtstillande. Under natten blev jag att må illa så väljer bort de starkare tabletterna på morgonen hade oxå lite mens värk men de brukar jag ha. När de sedan kör igång kurvan så visar det sig att jag har sammandragningar / förvärkar som kommer med jämna mellanrum. Så sköterskan ringer läkare och jag får bricanyl. Som tur var funkade den bra och jag fick åka hem på kvällen ( i söndags ). Så i dag hade jag tid till bm och allt såg bra ut förutom att jag hade 2a på urinet så måste tillbax på fredag och lämna nya prover.

• momster

I dag har vi träffat läkare och har vi tur får vi träffa Vårat charm troll på tisdag. Då skulle vi in till dag avdelningen för att se om det hänt nått, var jag öppen mellan 2-3 cm kunde de ta hål på hinnorna och sätta igång mej. Lill killen uppskattades i dag till 3596 gram. Och är i vecka 36+2.
    Så kom gärna med tipps hur man kan öppna sig.

• momster

Tack för tipsen, tyvärr pallar inte mina lungor för mycket men ska försöka röra mej lite mer. Har tyvärr Ingen pilates boll heller.

• momster

Jo ska göra det. Läkaren drog lite i tappen och sa att de kunde hjälpa till lite oxå så bara hoppas det hjälpte. Hade en helt otroligt trevlig läkare som verkligen förstod att jag ville ha ut han så fort som möjligt.

• momster

Millifjor : har haft ganska struliga graviditeteter och min astma är inte den bästa så då kan jag förhoppningsvis ta medicin innan så kroppen orkar med en vanlig vaginal förlossning. Sen är han ju redan så pass stor och jag törs inte riktigt trycka ut en 5 kg baby.

• momster

Blev ingen bebis i dag heller. Men fick medicin att ta några dagar så jag orkar vara uppe och på så sätt förhoppningsvis öppnar mig.

• momster

Jag blir förhoppningsvis igångsatt i morgon. Har blivit de, de två tidigare graviditeterna oxå och har Inge problem med det alls.

• momster

Blev ingen bebis för oss i dag heller men ska tillbaka på fredag. Skulle oxå halvera min medicinering så hoppas verkligen de kan sätta igång mej då.

Nån som vet hur eller vad man kan anv pilatesbollen till som hjälp att sätta igång sammandragningarna med ?

Svar på tråden Juli bebis 2012