Inlägg från: momster |Visa alla inlägg
  • momster

Juli bebis 2012

Jo jag förstår att det är svårt och jobbigt att ta tag i saker samtidigt som man sörjer.

Med mej är det ganska lugnt.
    Slemproppen gick troligtvis i dag så jag måste ta de lugnt. Men trolla var snäll och hitta massa info åt mej så nu är jag iallafall så lugn man kan bli. Men är så svårt att låta bli och ligga och känna efter har jag precis märkt.

• momster

Tekla78: jag ringde på en gång och fick prata med förlossningen. De sa att jag skulle vila och ta de lugnt. Skulle de lossna mer eller börja rinna vatten eller om jag fick sammandragningar skulle jag ringa tillbaka på en gång.

• momster

Jag är redan sjukskriven för foglossningar så har jag mannen hemma än så länge sjukskriven han oxå pga att han opererat tummen. Men mannen tar hand om det mesta hemma nu oxå då vi verkligen inte vill att liten ska komma nu. Äldsta barnet är 9 så han hjälper till ganska mycket han oxå.
    Är nog min rastlöshet som gör det svårast att ta de lugnt.

Vi har ju fler barn ända gången jag lagt märke till att den lilla i magen rör sig mer har varit när vi varit på hockey med grabben. Annars är de inget speciellt jag lagt märke till.

• momster

Engla80: jag hade en enligt mej stor slem klump i trosorna när jag skulle på toa och det var absolut ingen flytning. Så ringde förlossningen.

EllaBella02: min barnmorska är sjuk/nyopererad så jag pratade med förlossningen och det enda som fanns att göra var att vila och ta det lugnt.
    Är ju redan sjukskriven så den lär ju bli förlängd tycker jag då jag enbart kan gå kortare bitar åt gången innan jag får ont i magen.
    Så jag har säng läge så länge barnen är på skola och dagis sen flyttar jag ut i soffan typ. Men i dag blev vi tvungna och upp på stan då grabbens glasögon gick sönder i skolan och jag är ända i fam med körkort.

• momster

Snoffsan är rätt säker på att det inte var vanliga flytnigar. Hade inte gjort nr 2 på några dagar och skulle bara kissa. De på förlossningen. Tyckte oxå de lät som en bit av slemproppen iallafall, om jag förstod henne rätt men de antar jag. behöver ju inte vart hela. Jag skulle ju höra av mej om de skulle lossna mer.

Förstår dig att du inte vill amma men måste kännas skönt att beslutet är taget oxå.

Och kryckor kan inte vara det roligaste men om de hjälper så är ju det bra.

• momster

Måste bara skriva av mig lite. I dag blir det spec Mvc för att kolla att snoddas inte är på g redan då magen blivit stenhård till och från nu på morgonen. Men skönt att få de kollat så man förhoppningsvis kan släppa lite av oron. Väntar bara på att de ska öppna så jag får ringa och boka tid. Nervös till tusen :/

• momster

Tack allihopa !
    Det var ingen fara där nere läkaren viste dock inte vad klumpen kunde varit men allt såg bra ut så behövde inte oroa mig nånting. Riktigt skönt att veta så nu får jag röra mig så mycket kroppen tillåter igen.

• momster

Verkar vara många här omkring som ska ha barn. Hoppas på att få föda i Västerås. Bor mittemellan Falun och Västerås så jag har hört att vi här kan få välja. Om inte liten får för sig att komma när vi är ute på nått äventyr för då tar vi närmsta bb:)

Svar på tråden Juli bebis 2012