Inlägg från: momster |Visa alla inlägg
  • momster

Juli bebis 2012

Jag har oxå väldiga humör svängningar. Tror mina beror på att jag inte orkar och kan vara lika aktiv som jag vill och brukar vara tyvärr :( känner hur barnen vi har kommer i kläm men hoppas på att det blir bättre i somnar. Den stora förstår ju ganska bra varför och vet att de blir bättre. Den lilla försökte plocka ut bebisen ur naven på mig men konstaterade att de inte gick och drog ner tröjan på mig och sa natt natt bebis. Vårt lille charmtroll.

• momster

Jag har inte skrivit nått förlossnings brev än men funderar på att anv de jag hade till dottern och bara ändra de lite på det. Men då måste jag hitta de igen bara :)

• momster

Tekla78 känner igen det där med rastlösheten.

I dag har jag gått på ett köp centrum Max 30 min och biltema Max 30 min och i bilen på väg hem kände jag hur magen spände sig och fogarna kändes när jag la mej så i morgon blir de sängen så mycket det går. Men dottern fick sin första cykel i dag så vi får se hur bra de går i morgon.
    Nej nu färdig gnällt.
    Ska faktiskt bli riktigt kul samtidigt då hon älskar cyklarna på dagis så jag ser fram emot morgon dagen.

• momster

SaJo81. Jo jag tar de så lugnt det går. Har ju tur att ha en man som passar barnen så fort jag behöver vila. Men är ju så tråkigt att bara ligga oxå. Men man får se de som så att det bara är ca 3,5 månad kvar. Sen är ju sonen hur gullig som helst, i morgon skulle han visa dottern hur man cyklar sa han :)

• momster

SaJo81. Jo han är underbar grabben. Hjälper gärna till. Mannen har nog jag bossat med sen dag 1 tror jag. Sen mins han nog hur det var när jag väntade dottern, mådde mycket sämre då och sov nästan hela graviditeten om jag inte spydde.
    De med hormoner känner jag igen. Bara i dag blev jag skit lack på en på biltema. De fanns 2 st lika cyklar men med olika höjd på sadlarna ute. Då den med lite högre sadel inte passa tänkte jag att då kollar vi med den låga. När jag skulle ta cykeln säger en i butiken att den får jag inte ta för den håller hon på med åt en annan kund. Jag berättar då att jag vill prova den pga att sadeln var lägre men hon dissar mej totalt. Så efter ett tag så sejer jag ursäkta kan du sänka sadeln på denna så vi får prova om den passar ? Hon suckar och sänker sadeln. Sen frågar jag om de har samma cykel i svart hemma. Får då till svar att de ska finnas en nån stans i butiken men man vet ju aldrig var de står då ungarna cyklar omkring i hela butiken. Jag frågar då var man får tag på en om man ska köpa den. Då pekar hon bara bort i butiken och sejer att de ligger där borta i kartongerna. Blev bara så besviken på den servicen.

Ursäkta gnället var bara tvungen att skriva av mej lite.

• momster

Vermilion. Vi har samma problem som er med vår dotter. Hon går ju på dagis 15 timmar i veckan men vi har aldrig nån annan som barnvakt. Vet knappt vem som ska ta ungarna när det är dax och tyvärr skjuter jag bara upp det.

• momster

Här är det oxå bara bra. Var till astma sköterskan i går som skickade in mej till en läkare för att mina mätningar var för dåliga och tyckte inte jag skulle ta om dom i går. Läkaren kollade bara på mina gamla mätningar och tyckte de var kassa och att jag ens stod på menen nu var ett under. Så han skrev ut cortison tabletter och så skulle jag genast börja med långtidsvärkande igen fast jag hade för hög dos annars var risken att vi kola vippen båda två sa han. Sj har jag ju vant mig. Började som han sa på en gång när jag kom hem. Fick sova nästan hela natten och mannen klagade på att jag flåsat på han hela natten fast vi legat på varsin ände av sängen. Antar medicinen hjälpte. I morse när jag vaknade hade jag hur lätt som helst att andas och har de fortfarande :)
    Jag har även märkt att Lill skiten i magen rör sig mycket lugnare och vilar lite längre i bland. Men de tar jag bara som något possessivt. Nu hoppas jag bara att kroppen vänjer sig vid detta för nu är jag ganska yr men antar att de beror på all syre jag får i mej nu.

Svar på tråden Juli bebis 2012