Inlägg från: momster |Visa alla inlägg
  • momster

Juli bebis 2012

SaJo hoppas du/ni får veta vad det är med magen.
    min dotter har mjölk allergi och hon bajsar inte och blir jätte hård i magen och var det från det att hon föddes typ till för ca 1-1/2 år sedan då vi tog bort alla mjölk produkter och nu sköter magen sig perfekt för henne.
    Bara en tanke.
    Lycka till.

• momster

vi har oxå börjat med ersättning tänkte först bara ge han om jag råkat få i mig mjölk, (Denver tål inte mjölk protein misstänker vi.) men när vi märkte hur mycket nöjdare han blev och jag slapp amma med allt ifrån 30 min till 2 timmar mellan måltiderna.
    Så nu ammar jag bara ca 3 ggr per dag. Morgon middag och kväll.
    Nätterna har blivit mycket bättre oxå. Nu äter han 1-2 ggr per natt i stället för 4-6 ggr.
    Men nu måste jag pumpa ur brösten när han inte äter från dom. Nån som vet hur lång tid det tar att mjölken reglerar sig ?

• momster

vi har oxå haft lite problem med blöjorna men det har varit att det läckt vid benen flera ggr. 
    anv nu pampers stl 2 och det funkar fint för oss..

• momster

EllaBella: vi väntar till 6 månader med smak portioner som det ser ut nu.
    Och enligt läkaren på bb skulle vi vänta pga alla allergier som finns i släkten.

Är det nån mer som eran lilla är konstant snorig för ?
    Vi får köra med koksaltlösning och näsdroppar hela tiden.

• momster

Välkommen tibell

SaJo att det kan vara så olika vi har haft ersättning i 1 vecka nu men Denver är och vill ha bröstet i stället för flaskan.

• momster

SaJo : visst är det skönt att han vill ha bröstet men jag hade tänkt gå över helt till flaska då han är allergisk mot komjölks proteinet och om jag ammar får jag absolut inte få i mej några mjölk produkter. Och jag har mjölk i det mesta. Saknar att gå upp och ta en kopp te eller ett glas oboy bara. Är tillochmed sugen på kaffe som jag självklart vill ha mjölk i i bland nu. Och slippa oron för att få i mig något så han blir dålig.
    Dottern tål inte heller mjölk så vi har ju alltid mjölkfritt hemma men jag tycker ris och havre mjölken är vidrig. Smöret man har på mackorna får man en beläggning i käften av känns det som.
    Nej jag längtar värkligen efter mitt vanliga liv. Sen så är Denver bra mycket nöjdare och sover bättre efter han fått ersättningen.

• momster

Oj är det nån mer som kör på stl 2 fortfarande på blöjor.
    Vi har haft stl 1 tills för ca 2 veckor sedan.
    Fast vi anv pampers.

Vi vägde han enbart när vi var in till akuten i söndags. Då vägde han 6,25

• momster

Tibell : det vanliga luftvägarna. Vi får åka in och it lite då och då efter att han blev sjuk.
    Och jag åker hellre in en gång för mycket.

• momster

Vad kul med så många på instragram. Jag lägger till er. Själv heter jag momsterz.

Tibell. Jo han hat varit sjuk och Tyvärr värkar de inte bättre än astma eller förkylnings astma Han har varit inlagd i nästan en vecka första vändan och bara kvar över natten andra vändan.
    Tyvärr vet jag vilket helvete de för med sig oxå då äldsta sonen har astma och dottern troligtvis förkylnings astma.

Sitter nu i kö på 1177 då han är helt igentäppt i näsan och varken näs sug nezeril eller koksaltlösning hjälper så jag känner mig lite smått frustrerad.

Svar på tråden Juli bebis 2012