Inlägg från: momster |Visa alla inlägg
  • momster

Juli bebis 2012

Tibell : han kryper ju inte än utan tog bara det där första taget i sängen.
    På golvet tar han sig knappt upp i kryp ställning och gör han det är det jätte korta stunder.
    Ålar sig gör han inte häller utan rullar bara runt.
    Sitter gör han oxå bara nån sekund men det är mycket för oss då han knappt klarat av att sitta ordentligt i sin matstol med kuddar innan.

I dag fick han smaka potatis för första gången. Ingen hitt men får köra med det ett par dagar innan vi får testa med gröten.

• momster

Skönt att allt var bra.
    Hoppas ni får en bra natt oxå.

I morgon får vi besök av hela släckten, vi ska fira mig och dottern. Jag fyller 30 den 22 och dottern 3 den 1 feb min moster den 19 och min mamma den 30. Så nu blir det kalasande i några helger igen. Mannens syster fyller år den 25 så vi brukar slå ihopp våra födelsedagar.

• momster

Tekla här lägger vi oss nästan jämt runt 21, mannen brukar tillochmed lägga sig runt 19:30 men då har han tagit barnen när de vaknar runt 4 och jag tar kvällarna då de kan vara vakna till mellan 22 och 23.

• momster

Kul teori. Jag hade hade tyvärr ingen bf enigt mens men enligt tidigt vul och då fick jag bf 20-22/7 och enligt rul blev bf 16/7 och vi fick en pojk. Blev igångsatt 6/7 och han kom 7/7.

• momster

Usch Inge kul när bebisarna är sjuka.

Jag tänkte höra med er,är det nån som bytt från babyskyddet till bilstol nr 2 ?
    Jag funderar på Britax hi Way 2 till Denver.
    Nån som har den ? Har ni varit nöjda i så fall ?
    Jag hat multi tech till dottern men vill ha en lite mindre smidigare stol.

• momster

Jag beställde en britax high way 2. Hittade en på rea för 1995kr så då blev Valet lätt. Betalar inte 2000kr extra för en maxWay. Blev dock en från nätet så det tar ca 1 Vecka innan vi har den hemma.

• momster

Äntligen kan Lill prinsen andas ordentligt.
    Blir fortfarande andfådd vid lek men har kunnat sova utan att rossla.

Nu hoppas vi alla andra bebisar oxå blir friska snart.

• momster

Våra barn är födda pojk 02, flicka10 och pojk 12.
    Äldsta Grabben och dottern leker jätte bra tråtts åldersskilnaden. Visst bråkar dom mycket oxå. Men grabben har adhd och kommer inte alls överens med jämngamla då de inte hänger med i hans tempo.
    Dottern är jätte stolt över hennes lille lillebror som hon sejer.

• momster

Vi har Denver fram och Trinity bakom honom i en bakåtvänd stol så har jag största grabben och pappan i baksätet om vi åker alla.
    Känns lugnast för mig att ha Denver fram då han har larmet och sina andningsuppehåll, sen tror jag det skulle bli trångt med 2 bakåtvönda stolar i baksätet för den tredje som oxå ska få plats.

• momster

Cizzi86 : plötsligt händer det.
    Denver rörde sig inte särskilt men helt plötsligt en dag hängde han sig över suflätten som var ner vikt på liggvagnen. Då bytte vi till sittvagn och sänkte sängen för säkerhetsskull.
    I dag ca 2 veckor senare ställde han sig plötsligt utan förvarning i sin säng oxå.

• momster

Oj nu har jag varit borta ett tag igen :)

Bilstol har vi Britax high Way 2 till Denver och Britax multi tech 2 till Trinity. Vi är inte nå oroliga att anv multi tech stolen framåt vänt och den är ju godkänd att anv med 5 punkts bältet framåt vänt upp till 18 kg.
    Vilket jag tycker är toppen då hon inte kan knäppa lös sig själv under resan när vi åker själva. Fast än så länge åker hon oxå bakåtvänd och kommer få göra de så länge det går.

Barnmaten har vi inte kommit så långt med än. Försöker fortfarande reda ut vad Denver tål och Inte tål.
    Än så länge har vi kommit fram till att han troligtvis inte tål fisken luft buret, ägg har han och kommer inte få testa på nått år.
    Mjölk tål han inte och inte att få på kroppen heller. Morötter ger exem och klåda. Päron fick han i dag och fick mag kramper klåda och exem på en gång, blev röd flammig hela han.
    Det han får äta som vi vet är potatis, nötkött, majs, lök, och hans älskade neocate vad jag kommer på nu :)

• momster

Juliaannaeva : barnen behöver inte bli lösa i magen pga mjölk allergi. Vår dotter blir sten hård i magen och förstoppad av mjölk produkter.

Anna : grattis ! Det kommer gå jätte bra med en till lite.

• momster

Denver äter inte heller några bitar. Han måste ha mosat helt. Gör vi maten själva måste den späs ut med ersättning i köp burkar är han kvar på 4 månaders burkarna.

Min mens är inte heller som den brukar. Har bara haft nån blodig flytning än så länge och jag har inte ammat på snart 5 månader.

• momster

Måste fråga. Är det nån mer här som gjort synundersökning på era små eller nått syskon när de varit små ?
    Denver skelar och de skulle de tydligen ha slutat med så i dag ska vi till ögon läkaren och kolla synen.

• momster

Oj vad era små pratar.
    Denver kryper och reser sig mot allt. Han har även börjat ta sig fram lite "försiktigt" gåendes mot möblerna. Så här har vi inte en lugn stund längre ;)

Svar på tråden Juli bebis 2012