Inlägg från: HannaVirrpanna |Visa alla inlägg
  • HannaVirrpanna

Juli bebis 2012

Det enda min BVC sköterska har sagt om sömn är att "sömn föder sömn..." Så jag har alltid kört på det, sen när Frans var bebis och kanske 8-9 månader körde vi på att han inte fick sova till efter fyra så somnade han kl sju. Tilly måste sova (helst) en eftermiddagslur från ca 15-17 annars orkar hon inte vara vaken till sju. Va olika det är... Jag lider mer er som inte får sova...! Ni gör det så galet bra!

• HannaVirrpanna

Anjiali: att ju mer dom sover desto bättre för sömnen. Att om dom sover en lur på 3 h mellan 11-14 så är det bara bra för sömnen. Att man inte ska hålla på och väcka dem och "reglera" sömnen allt för mycket. Att dom sover mer om dom får sova mycket... Svårt att förklara! Det har då funkar himla bra på mina barn.

• HannaVirrpanna

Sladdis: känns det jobbigt eller känns det ok? Funderar på att sluta amma snart... T hade inte gått upp mer än 400 gram mellan 4-5.5 månadskontrollen... Kan bero på att hon är väldigt aktiv men det känns ändå som att hon behöver mer. Mat har vi knappt börjat med förrän nu i veckan. Igår gav vi henne mer än vi brukar. Ammade, lite gröt, en smakportion potatis och broccoli och sen fick hon en flaska ersättning (och mer amning såklart) och hon sover fortfarande... Vaknade kl halv åtta och åt och somnade om. Annars har hon vaknat 1-3 gånger per natt och ätit...

• HannaVirrpanna

Sladdis: förstår! Låter som att han är redo att sluta. Både bra och dåligt. Hoppas det i alla fall känns bra snart. Man sörjer nog alltid amningen i början... Man har ju hållt på så länge :) det blir ju en ändring i sina rutiner... :)

• HannaVirrpanna

Ja hur i hela friden ska man göra med amningen? Fortsätta eller sluta? Hon älskar ju att amma och det är så smidigt och mysigt på kvällen men... Sist jag slutade amma på dagen så försvann all mjölk snabbare än ögat. Skulle gärna amma men hon blir ju inte mätt... Och ju mer jag tänker på hur mycket friare man blir med ersättnings så känns det lockande...

• HannaVirrpanna

Ellabella: hihi, trodde jag aldrig skulle få bli fadder ;) nämen tredagars feber är hög feber i tre dagar och sen får barnet prickar på kroppen. Vet inte vad det beror på eller så men det är vanligt och ofarligt så länge barnets allmäntillstånd är bra :) antar att man suppar med Alvedon för att lindra symtom!

• HannaVirrpanna

Jag har ett kg från inskrivningsvikt men 10 till min målvikt. Känns drygt. Ännu en anledning till att jag vill sluta amma, så får man börja banta på allvar :)

Svar på tråden Juli bebis 2012