Juli bebis 2012
Anjiali: hur gick det för dig? Skulle inte ni kolla upp eventuell allergi på din lilla? Har du slutat amma än, och har hon isåfall börjat sova bättre?
Anjiali: hur gick det för dig? Skulle inte ni kolla upp eventuell allergi på din lilla? Har du slutat amma än, och har hon isåfall börjat sova bättre?
Tibell: fy va jobbigt!!! Jag lider med er. Som sagt skönt att veta vad man ska undvika men det var ju inte lite med grejer de var allergiska mot . Inte konstigt att hon inte växt som hon borde. Lillskruttan... Vi ska göra pricktest mot mjölk på måndag och jag tycker det vore jobbigt även om man har vanan inne då stora tjejen var mjölkallergisk som liten. Men jag ska inte klaga märker jag, ni vore ju säkert överlyckliga om det bara var det!!!
Sladdis: de är nog inget bättre nu. Om de visar så stämmer det men om det inte visar så är det inte säkert att det stämmer. Hmm....
Vi har oxå struliga nätter. Hon har ju nåt utslag/eksem som för tillfället är borta men ändå tycks hon ha klåda. Inatt vaknade hon nånstans mellan 5 och 10 ggr. Tappade räkningen. Varav ena gången var hon vaken dryga timmen. Vi ska göra pricktest imorgon och då måste de varit utan antihistaminer i minst 3 dygn, annars har vi gett tavegyl så hon fått sova. Hoppas att vi får nån bra lösning på detta....
Tibell: ja jag ammar. Jag har för mig att de testade ägg på Stora tjejen när hon var i samma ålder men jag är inte riktigt säker. Så de kanske alltid gör det? Annars får de ta med det oxå. Skulle tRo att de kanSke även testar djuR då vi har några stycken .
Hoppas hon växer till sig nu då lilla Lovis!
Millifjor: så gjorde min stora oxå ett tag när hon var i den åldern. Hon ville helt plötsligt bara ha burkmat. Så hon fick äta det ett tag och sen började hon äta av vår mat utan salt och för mycket kryddor. Bara ett tips
Gulia: min kan inte vända sig från rygg till mage men tvärs om. Så jag har inte det problemet
Jag lider med er anjiali och sladdis!!! Min sover väl inte heller superbra men det är ju mil kvar till er som vaknar varje timme och oftare oxå!! Ja tänk om man visste när de börjar sova bra. Min stora som blir fyra i sommar har alltid haft svårt med sömnen och det är först nu som hon börjat sova bättre. Fram till 3 års ålder hade hon nog bara sovit max 10 hela nätter. Vi provade allt men inget funkade. Vaknade oftast och var arg eller ledsen. Så jag har definitivt förhoppningar att denna ska sova något bättre . Hoppas verkligen era knäcker sömnkoden tidigare!!
Min lilla är oxå jättekänslig för bitar. Det får inte vara för tjockt heller för då kväljer det henne direkt. Därför har jag inte vågat prova smörgås än. Hon är ju ioförsig inte ens 7 mån och har bara ätit sen 5.5 mån. Det kommer väl
Sladdis: stackars krake . Inte konstigt att han sover oroligt. Skönt sen när vi har de flesta tänder kvar och ni har era gjorda då