Inlägg från: skuttare |Visa alla inlägg
  • skuttare

Juli bebis 2012

Det är perfekt att mixa grynen innan man kokar gröt. Då blir den riktigt slät. För er som har allergiska barn. Min stora var mjölkproteinsallergiker och vi gjorde alltid hemmagjord gröt. Mixade bara havregryn och kokade upp med vatten och hade i altherapulver som vi fick utskrivet. Superenkelt!

• skuttare

När jag gjorde välling så gjorde jag på havremust vatten och althera pulver

• skuttare

Jmst: det är havremust . Nä jag vet inte. Det är havrepulver kanske man kan säga. Man kan göra välling på det iallafall. Bra om man har allergiska barn så man inte kan använda de färdiga vällingpaketen i affären.

• skuttare

Nytt år men en jobbig start. Lillan är fortfarande förkyld och har en jäkla hosta.Har pallat upp i sängen men det hjälper inte. Till slut fick jag henne att somna på mig och så sov vi i två timmar men sen orkade jag inte längre. Får nog bli soffan inatt. Har ni några tips? Finns det något man kan göra för att lätta av hostandet?

• skuttare

Tack för alla råd. Det är inget snor som besvärar utan slem nere i luftrören. Kommer speciellt när hon lägger sig ner.

• skuttare

Anjiali: sover din lilla lila dåligt än eller var det bara tillfälligt ? Min vägrar oxå att sova längre än 30 min på dagen och det är så frustrerande. Hinner inte med nånting!!!! Jag och stora tjejen hinner ju bara ut så är det dags att gå in igen. Sover oftast 4 ggr per dag för att ta sig ända fram till kvällen. Så har det varit länge men några dagar så sover hon längre pass och då tror man att det vänder men sen är det likadant igen!!!

• skuttare

Det var ju härligt att maken var ledig i 2 veckor. Först var stora tjejen sjuk, sen blev lilla tjejen sjuk, sen blev maken sjuk, och nu håller stora tjejen på att bli lite piggare ifrån andra omgången. Feber och fruktansvärd hosta och förkylning. Jippi!!! Imorgon börjar maken jobba. Jag trodde att jag skulle vara piggare efter hans lediget än före men ack vad jag bedrog mig. Vilket roligt inlägg jag gjorde då. Känner mig lite bitter så ursäkta!!

• skuttare

Ellabella: gud va skönt. Härligt att kunna släppa tankarna på det under julledigheten

• skuttare

Annakaffekanna: ja det är denna tråd som gäller. Välkommen!!

• skuttare

Jag begriper inte att det är så svårt att gå ner i vikt när man ammar. Jag hade lika efter första. Hur går det för er som gick med i vv? Hänger ni i eller har det runnit ut i sanden. Själv har jag 12 kg ungefär. Efter förra barnet ,,tog jag en fasta när jag hade ammat färdigt. Gick väl ner ca 6 kg på en vecka och sen är man ju lite mer motiverad. Jag har inte kunnat springa denna gången för jag har så ont i foten. Ska till läkaren med den idag. Känns som om jag har en lös benbit när man känner på foten. Men bara den är fixad så får det bli hårdkörning!! Försöker att inte frossa i mig dock. Men det går sådär

Svar på tråden Juli bebis 2012