Inlägg från: skuttare |Visa alla inlägg
  • skuttare

Juli bebis 2012

Sladdis: jag lider verkligen med er. Hoppas så innerligt att ni snart ska få sova. Min första strulade väldigt men hon hade mjölkallergi och prematurfödd. Har suttit i. Hon är snart 4 och det är inte längesedan hon började sova hela nätter. Hoppas som sagt ni får sova snart!!

• skuttare

Här är oxå tidiga morgnar. I morse 5.15. Hon är ju mitt i en utvecklingsfas. Har liksom inte tid att sova nu. Sover mindre på dagen oxå. I gengäld så har hon slutat nattamma och sover nu oftast hela natten, så man är rätt pigg ändå.

Vi har slutat amma helt nu och jag har hunnit fasta och tappat 5kg. Håller på jobbar med resterande 10 kg nu. Nu ska de bort!! Är ju nöjd med 2 barn oxå så jag gör det för sista gången.

• skuttare

Nu är minsta äntligen piggare igen efter andra öroninflammationen på kort tid. Kanske att man kan få vara frisk längre än två veckor nu när sommaren är här. Antar väl att det var sista gången vi fick penicillin med tanke på att de inte ger barn över ett år det mot öroninflammation. Nån med erfarenhet som vet hur lång tid det tar innan de blir friska utan penicillin??

Glad midsommar allihopa!!

• skuttare

Sladdis: grattis!!! Finns väl ingen som klandrar er. Som ni kämpat!!! Som du skrev så får man ju livet tillbaka!!

• skuttare

Sessan: vår tjej äter middag med oss 17 sen en vällingflaska vid 19. Sen är det godnatt. Blev av med nattmålet för ca 1 månad sedan så nu äts det inget förräns frukost beroende på när vi vaknar men nån gång mellan 7 och 8.

Vår tjej vill inte heller ligga ner när det är sovdags. Vi lägger henne i sängen med napp och snutte men hon är snabbt uppe på benen. Jag ligger alltid tyst i min säng brevid. Hon härjar runt ett tag och jag låter henne hållas sen brukar hon själv bli så trött att hon sätter sig ner och tar snutten och lägger sig ner och somnar. Ibland när hon sitter dubbelviken och nästan sover brukar jag lägga henne ner . Det var bara ett litet tips att man kan pröva att inte bry sig om att hon sitter och står för då kanske hon kan lägga sig ner på natten oxå och komma till ro.

• skuttare

Sessan: ja hon ser mig. Hennes säng står intill min. Jag brukar ligga å surfa lite på telefonen med väldigt svagt ljus på skärmen så det inte blir för ljust

• skuttare

Annakaffekanna: när vi slutade så var det maken som fick ta några nätter. Tror han tog en hel vecka så det inte skulle vara några diskussioner alls. Inga problem alls egentligen. När hon vaknade så la henne henne brevid sig eller hade henne en stund i famnen. Aldrig ledsen ens egentligen. Men vi började med välling i samma veva på kvällen så att man visste att hon blev ordentligt mätt då jag inte hade så mycket mjölk kvar.

• skuttare

Vad härligt att fler får sova!! Man behöver ju liksom det!!

• skuttare

Jag kan bara tala om att barnen har en utvecklingsfas som böRjar strax innan 1 år. Det är lätt att sömnen krånglar då. Svårt att somna, vaknar många ggr, är vaken en period på natten eller sover lite. Kan äta sämre och är gnälligare etc.

• skuttare

Jo de har en fas runt året. Börjar på de flesta nån vecka innan. Bara att vänta några veckor så sover de som vanligt igen

• skuttare

Vår sover oxå 2 ggr på dagen. Ca 19-5.20 ibland somnar hon om och sover till 6.20. Vi provade att dra ner till en gång om dagen. Hon sov visserligen längre på morgonen men var arg hela dagen så nu sover hon 2 ggr igen. Tror oxå att hon får så mycket mer stimulans eftersom hon har ett storasyskon. Den stora började sova en gång på dagen när hon var runt året men hon hade det lite lugnare runt sig. Sen vet jag att den stora vaknade oxå tidigt trots att hon bara sov en gång på dagen.v

• skuttare

Vi har flyttat fram läggningen till ca 19.45 istället för 19 och nu sover hon äntligen längre än 5!!. Imorse hör och häpna! sov hon vill 6.30!!. Men hon sover väldigt oroligt ibland och jag tycker det var länge sen. Känns som att det kanske beror på gaser i magen på natten. Det kanske är så en period nu när man nästan bara ger av ens egen mat innan magen vant sig.

• skuttare

Min lilla sover ca 2 timmar direkt efter lunch vid 11.30. Somnar för kvällen vid 19.45 ca och sover bara till ca 6. Vaknar och är trött men sommar inte om. Tycker hon sover så lite på natten och totalt över dagen. Hon fick lägga sig vid 19 bra länge men då vaknade hon strax efter 5 så vi flyttade fram läggningen för att få sova iallafall till 6 om man har tur. Sover era så här lite? Ca 11.5 -12 timmar per dygn? Prövat att dra ner middagsvilan vilket resulterar i trött tjej som ca var 3 dag sover länge på morgonen. Jag är inte orolig mer tycker att hon sover lite bara. Kanske ändrar sig när hon börjar dagis?

Svar på tråden Juli bebis 2012