Inlägg från: skuttare |Visa alla inlägg
  • skuttare

Juli bebis 2012

Lilla tjejen har misstänkt rs virus sa doktorn. Besvärlig hosta sen26 dec, feber sen tis, knastrar på utandning. Hur konstateras rs? Hur lång tid tog det innan matteo blev frisk Sladdis?

• skuttare

Inget prov taget. Han sa flera ggr att hon var gränsfall, men tyckte att hon nu i dagsläget kunde åka hem men att om hon blev sämre skulle vi åka in. Hon har även ganska hög andningsfrekvens. När han fick höra henne hosta så sa han att det låter misstänkt rs. Har bricanyl sen i måndags och nu skulle hon gå på Alvedon oxå för att inte fresta på kroppen för mycket. Hon syresatte sig bra och han kunde inte höra nåt på lungorna sa han. När stora tjejen var som värst i astman så var det en distriktläkare som inte hörde nåt heller och sa att hon var tätt i näsan så det tar jag med en nypa salt

• skuttare

Millifjor: mitt tips för att få hemmagjord gröt slät är att köra med en stavmixer i grynen innan man kokar dem.

• skuttare

Ellabella: feber i några dagar är ingen fara. Strunta i vad temPen visar. Är hon sig inte lik utan hängig och gnällig så ge lite Alvedon. Det är inget fara att ge det även om inte tempen visar en speciell temp.

• skuttare

Här ammas det bara än. Hon blir ju 6 mån 29 Jan. Tror att jag börjar med lite grötsmakisar om nån vecka. Man blir ju så sugen nu när larmet om gröt och välling gått . Inget illa ment, men jag är förvånad över hur många som börjat med mat och gröt redan. Rekommendationerna är ju ändå 6 mån. Många av era bebisar är ju såklart redan så gamla. Från mitt bvc har det liksom varit en självklarhet att vänta. Som sagt inget illa ment.

• skuttare

För 3 år sedan när stora tjejen var liten så var rekommendationerna oxå 6 mån. Trodde de hade varit så sedan dess

• skuttare

Min tjej skriker hysteriskt vid nattning och vaknar flera ggr på kvällen och skriker lika hysteriskt. Ibland får man väcka henne riktigt ordentligt och sen söva om henne men oftast så är det bara bröstet som kan trösta henne. Jag skulle ha varit på fösta hoppträningen idag med kusen men det går ju tyvärr inte nu. Hon kan ju inte skrika tills jag kommer hem bara för att. Känner mig lite bitter . Skriker utvecklingsfas om det här tycker jag och hon ska ju vara mitt i en sådan. Förhoppningsvis så har det ju släppt till nästa vecka då

• skuttare

Sessan: min är 6 mån den 29. Gick över 12 dagar. Skiljer inte så mycket . Är nog i samma fas

• skuttare

Jag har inte Facebook och har inte tänkt att skaffa heller

Svar på tråden Juli bebis 2012